Páginas

2014/11/28

Tarteko Mailako 18. eskola, azaroaren 26 eta 27koa



18.      eskola, azaroaren 26 eta 27koa

- Goizeko taldean, Zarauzko sorosleei buruzko jarduerarekin batera zetozen 7. eta 8. ariketa osagarriak zuzendu ditugu.
            - 7. ariketari dagokionez, arreta berezia jarri behar izan dute galdegaian. Erantzunak galdetzailearen toki berean joan behar duela azaldu diet behin eta berriro., aditzaren juxtu aurrean, alegia.
-   8. ariketari dagokionez, honako hau irakatsi diet:
ZEIN hondartzaTAN (mugagabea) egoten dira umeak? baina NONGO hondartzaN (singularrean, NONGOk ez baitu mugagabea eskatzen) egoten dira umeak?” // ZEIN telefono zenbaki_ (mugagabea) apuntatu du agendan?” baina NONGO telefono zenbakiA (singularra) apuntatu du agendan?”
Bestalde, galdera mugagabea izan arren, erantzuna, zehatza edo konkretua, ezaguna denez, singularrean agertuko da: ZEIN unibertsitateTAN (mugagabea) ikasi zenuen? Deustuko unibertsitateAN (sing.) ikasi nuen; ZEIN kaleTAN (mugagabea) bizi zara? Nafarroa kaleAN (sing.) bizi naiz; ZEIN auzoTAN (mugagabea) gertatu da ezbeharra? Puiana auzoAN (sing.) gertatu da.

Kerman eta bere burua

Ikasleok: Kermanen bideo-pasarte hau ikusteko, klikatu hemen: KERMANEN TRESNAK

Tarteko Mailako 17. eskola, azaroaren 24 eta 25ekoa



17.      eskola, azaroaren 24 eta 25ekoa

-          Zehar-estiloa. Hirugarren orrialdea zuzendu dugu. Ohartarazi ditut “agindu” hitzak euskaraz dituen bi esanahiez: bata, agindu bat ematea (gurasoek zintzo ibilTZEKO agindu didate – “Zintzo ibil zaitez, Dabid!” –  ); bestea, “hitzeman” aditzaren parekoa (nik zintzo ibiliko naizELA agindu diet – “Bai, zintzo ibiliko naiz, benetan” – ). Adibide gehiago: “Gaur etorriko gara” > Gaur etorriko dirELA agindu (hitzeman) digute. “Etor zaitezte gaur” > Gaur etorTZEKO agindu digute.

Emakunderen kanpaina

Ikasleok: "Emakunderen kanpaina" izeneko bideo-pasartea ikusteko, klikatu hemen: EMAKUNDEREN KANPAINA.
Beti pantailari begira...

Tarteko Mailako 16. eskola, azaroaren 19 eta 20koa


16.      eskola, azaroaren 19 eta 20koa

- Zehar- estiloa lantzeko lehenengo eta bigarren orrialde osagarriak zuzendu ditugu, astiro, beharrezko azalpenak emanez, esate baterako, zehar-galderek beti –EN hartzen dutela – baiezkoak nahiz ezezkoak izan – eta –ENIK erabiltzeko perpaus nagusiak ezezkoa izan behar duela.

Tarteko Mailako 15. eskola, azaroaren 17 eta 18koa



15.      eskola, azaroaren 17 eta 18koa

-   Gramatika eta ariketak I liburuko  95. orrialdeko 3. ariketa zuzendu dugu, tresna, gaia edota baliabidea adierazten duten atzizkiei buruzkoa.

Maila Aurreratua: Umeak Interneten ibiltzeak kezkatzen zaitu?

Umeek Interneten izan ditzaken arriskuei buruz hitz egin aurretik, irakur itzazue gai honen gainean hainbat euskara ikaslek emandako iritziak. Horretarako, klikatu HEMEN.

Tarteko Mailako 14. eskola, azaroaren 12 eta 13koa



14.      eskola, azaroaren 12 eta 13koa

-          Mugagabea: Gramatika eta ariketak I  liburuko 188-190. orrialdeetan zalantzarik baduten galdetu ondoren, 191. orrialdeko ariketak zuzendu ditugu astiro, beharrezko azalpenak emanez. Honako hau atera zaigu:

o   Ogitara joan = ogi(aren) bila joan. Beste adibide batzuk: Bermeoko arrantzaleak antxoatara doaz, emakumea esnetara doa, sasoi honetan asko joaten dira perretxikotara, gazte horiek larunbat gauetan neskatara / mutiletara joaten dira. Garai honetan ehiztariak Etxalarrera joaten dira usotara (=usoak ehizatzera).

Tarteko Mailako 13. eskola, azaroaren 10 eta 11koa



13.      eskola, azaroaren 10 eta 11koa

-          Deklinabidea lantzeko ariketa osagarrian (erantzun eta guzti eman nien) zalantzarik izan duten eta zer moduz egin duten galdetu diet. Zalantzaren bat izanez gero, argitu.

2014/11/07

Tarteko Mailako 12. eskola, azaroaren 5 eta 6koa



12.      eskola, azaroaren 5 eta 6koa

-          Deklinabidea: singularra, plurala eta mugagabea. Bigarren orrialdea zuzendu dugu, astiro, beharrezko azalpenak emanez.

Tarteko Mailako 11. eskola, azaroaren 3 eta 4koa



11.      eskola, azaroaren 3 eta 4koa

-          Deklinabidea: singularra, plurala eta mugagabea nahasian datozen lehenengo orrialdea zuzendu dugu, astiro, beharrezko azalpenak emanez.