2015/01/27

Tarteko Mailako 29. eskola, urtarrilaren 22 eta 26koa


29. eskola, urtarrilaren 22 eta 26koa

-    Arratsaldeko taldean: Itsas-bidaiak : Bilbo eta Ingalaterra lotzeko egun bateko itsas-bidaia izeneko ulermen jarduera, testua bertatik ateratako esaldiekin osatzean datzana, zuzendu dugu, astiro, beharrezko azalpenak emanez.
-    Goizeko taldean: Orainaldiko NOR-NORK adizkiak : itzulpenen beste erdiak (20-38) zuzendu ditugu, beharrezko azalpenak emanez.

-        AHOZKO ADIERAZPENA. NOR-NORK orainaldia. Mintza kateatua. Hiruzpalau esaldirekin egin dugu: Zuek (nork) gu (nor) zoriondu GAITUZUE, azterketa gainditu dugulako; nire lagunek (nork) zuek (nor) elurretan egun batzuk pasatzera gonbidatu ZAITUZTETE.  Guk (nork) zu (nor, osorik) gogoz besarkatu ZAITUGU, asko maite BAITZAITUGU. Nik (nork) zuek (nor) asko estimatzen ZAITUZTET .Ikasleek, gurpilean, ondoko ikasleari nor kasua, nork, edo biak aldatzeko eskatu ondoren, adizki egokia txertatu behar izan dute esaldian ahoz, zuzenean.
-          NOR-NORI-NORK orainaldian. Arbelean eskema egin dugu eta, bide batez, 34. orrialdean duten taulaz ohartarazi ditut, eskema horretatik ateratako adizkiekin, konbinazioekin, osatua.
-        Azalpen labur bat eman diet: hiru osagai eskatzen dituela – nor edo zer, nori eta nork – nor-nori-nork faltsuak ere badiren arren (deitu, lagundu, jarraitu, itxaron, heldu, eutsi, begiratu, eraso, ). Eta aditzaren morfologia aldetik ordena hori gordetzen duela: lehenik zer (di), ondoren nori morfemak eta, azkenik, subjektuaren morfemak, nork kasuarenak, alegia.
Zuk (nork) niri (nori) musu bat (zer) eman DIDAZU.
Zuk (nork) guri (nori) tatuajea (zer) ikusi DIGUZU.
-          “Nor-nori-nork” “faltsu” ezagunenen berri eman diet:
o   DEITU
§  Zuk (nork) niri (nori) deitu DIDAZU (nor-nori-nork faltsua)
§  ZUk (nork) ni (nor) deitu NAUZU
LAGUNDU
o   Haiek (nork) guri (nori) lagundu digute etxea garbitzen (zertan).
o   Haiek gu lagundu GAITUZTE etxea garbitzen.
BEGIRATU
o   Mikelek (nork) Sarari (nori) begiratu dio.
(Nik azterketak begiratu ditut, amak umea begiratu du, kanpora begiratuko dut)
HELDU eta EUTSI:
§  Zu komunera joan bitartean, nik helduko = eutsiko diot poltsari.
                             JARRAITU
§  Zu joan zaitez aurretik eta nik zuri jarraituko dizut.
(Aurrera (nora) jarraituko dut)
     ITXARON
§  Nik (nork) zuri (nori) kanpoan itxarongo DIZUT , trenari (nori) itxarongo DIOGU…
(Kanpoan Itxarongo dut).
-    Ondoren, Jonen esaldiak ahoz zuzenean egiten hasi gara. Batzuetan, NOR edo NORK aldatzen nizkien, ariketa hobeto lantze aldera. Horrek, jakina, zaildu egiten zien, baina merezi izan du, erraztasuna hartzeko. Lehenengo 17 esaldiak egin ditugu.
-        AHOZKO ADIERAZPENA: Oporretarako manerak.  Testua hiru zatitan bereizia dago; hirunaka aurretik hala adostuta, ikasle bakoitzak bere zatia mintzarako prestatu behar zuen etxean.
-     ENTZUNAREN ULERMENA: “Transiberiarra”. Erdi zuzendua genuen bi taldeetan. Berriro entzun eta zuzendu egin dugu, astiro, eta zuzendu ahala zati hori berriz entzunarazten nien euren erantzunak berresteko.
-          ETXERAKO LANAK:
o   Kontzesiboen teoría irakur dezatela.
o   NOR-NORI-NORK orainaldian. Esaldietako hutsuneak  bete ditzatela astirik baldin badute. Gainerakoan, gelan egingo dugu zuzenean. Gramatika eta ariketak I  liburuko 34. orrialdean dute adizkien taula.
o   NOR-NORI-NORK itzulpenak (aukerakoa)
o   Goizekoei: Ebakuntza estetikoa. Lokailuak lantzeko berariaz sortutako jarduera.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina