33. eskola, otsailaren 13 eta 17koa
-
Perpaus
kontzesiboak: Goizeko taldean, 203. orrialde osagarria zuzendu dugu; arratsaldeko
taldean, berriz, kontzesiboen berridazketa osagarriak. Bertan, bi kontzesibozko egitura azpimarratu
ditugu: -AGATIK (ERE) eta GABE ERE (=BARIK ERE), azken hau, ezezko perpausetan
erabiltzen dena.
a.
GABE ERE
(BARIK ERE) kontzesiboari dagokionez, esan partizipioarekin erabiltzen dela,
baina derrigorrez ezezko perpausa izan behar duela. Zuek esan GABE ERE, badakit Ane gaixorik dagoela. (=Zuek ez esan arren,…). Lazkaoko apaizari buruzko
berridazketetan atera zitzaigun jada.
b.
-AGATIK (ERE)
kontzesiboari dagokionez, adierazi erraza dela
–T(z)EAGATIK
kausazkoarekin nahasten, baina ez dezatela nahastu: lehenengoak, hots,
kontzesiboak, partizipioa darama; bigarrenak, hau da, kausazkoak,
nominalizazioa:
Asko
ikasiagatik (ere), ez dut gainditu (=asko
ikasi dudan arren) (KONTZESIBOA)
Asko ikasteagatik gainditu dut (=asko
ikasi dudalako) (KAUSAZKOA)
-
Lazkaoko apaizari buruzko
berridazketak (kontzesiboen egitura desberdinak erabiliz arbel digitalean
zuzendu eta bateratu genituenak) biltzen dituen kopia banatu diet ikasleei,
txukun-txukun koadernoan jasota izan ditzaten. Guretzat zerua infernua da. Ikasleek
esaldiak lotu behar zituzten kontzesibozko perpausak sortuz eta ahalik eta modu
desberdin gehien erabiliz. Guk arbel digitalean modu guztietara zuzendu
genituen. Gaurkoan, kopiak banatu dizkiet eurek eduki ditzaten.
-
NOR-NORK
iraganean. 170-171. orrialdeetako 2. ariketa zuzendu dugu, beharrezko azalpenak emanez.
o Ezkongaietan = ezkongaiak
ginenean. –GAI atzizkia: andregaia =
emaztegaia, senargaia, apaizgaia, hautagaia, (hauteskundeak)
o Eskerrak…-EN (*-ela) Eskerrak
eguraldi ona egiten duEN (duela)
o Eroria nenbilen=
buru-makur nenbilen = lur jota
o Gau eta egun
o Sutan jarri = asko haserrarazi
= oso haserre jarri
o Alfer hutsa, lotsagabe hutsa,
tonto hutsa (*alfer bat, * lotsagabe bat, *tonto bat…) Gehienetan
negatiboa den arren, positiboa ere izan daiteke gutxi batzuetan. Adib.: artista
hutsa zara.
o Eskastu = gutxitu = murriztu
-
Otsailaren
5ean Santa Ageda eguna zela-eta,
aitzakia horrekin, santu honi buruzko ulermen jarduera banatu nien. Jarduera
honetan, hainbat esaldi txertatu behar zituzten ikasleek testuan. Atzealdeko
orrialdean, Santa Ageda koplak dituzte. Arratsaldeko taldean, zuzendu egin dugu,
beharrezko azalpenak emanez. Goizekoan, bere garaian agindu nienez, klasean
egiteko astia utzi diet eta hurrengoan zuzentzekotan geratu gara. Gehienek
amaitu dute; amaitu ez dutenek, amai dezatela etxean.
-
Goizeko taldean, Gramatika eta ariketak liburuko 53. gaia (160. or.) laburbildu ostean,
161. orrialdea zuzendu dugu (izenordain bihurkariak: neure burua…). Honetaz ohartarazi ditut:
o
ZERTAZ? = NORTAZ? BERE BURUAZ…
§ Barre egin
§ Beste egin = bere burua hil
§ Fidatu (NOREKIN fidatu ere ongi legoke)
-
Goizeko taldean, ENTZUNAREN
ULERMENA: Bidaia merkeak. Itemak behar bezala azaldu ostean, hirutan entzun
dugu entzungaia eta, ondoren, zuzendu egin dugu, behar bezala argudiatuz.
-
Arratsaldeko taldean, azterketa zuriko idazlan laburrak banatu dizkiet. Lehenik, idazlanok
zuzentzeko aintzat hartutako irizpideen berri eman diet: egokitasuna,
koherentzia eta kohesioa, aberastasuna eta zuzentasuna, eta horietako
bakoitzean zer neurtzen dugun azaldu diet; ondoren, denbora utzi diet idazlan
laburra koadernoan berridaz dezaten, nire zuzenketak eta oharrak kontuan
izanik. Bitartean, mahaiz mahai ibili naiz ikasleen zalantzak argitzen eta
galderei erantzuten (goizekoekin amaitzeke).
Luzea etxerako eman
diet, baina niri itzultzekotan.
-
Arratsaldeko taldean, AHOZKO ADIERAZPENA: Eliza gainbehera doa? (bigarren saioa). Izan ere, joan den egunean talde honetan gutxiegi
hitz egin genuen gaiaz. Gaurkoan luze jardun dugu.
-
ETXERAKO
LANAK:
o
Kontzesiboak:
Arratsaldekoek,
azkenekoak: 21. orrialdeko 3. ariketa. Aurten
liburu mehea erosi behar izan ez dutenez, neuk eman diet kopia. Goizekoei, kontzesiboen
berridazketa osagarriak.
o
Beste
zaletasun bat: xendazaletasuna.“Xendazaletasuna
edo mendi-ibiliak egitea: ibiltariaren dekalogoa” izeneko testua, hitz-bankua duena. Dena den,
argi adierazi diet hau ez dugula hurrengo klasean zuzenduko, datorren astean
baizik.
o
Nor-nork
iragana: 194. orrialdeko lehenengo ariketa.
o
Ziberbikoteak testua mintzarako presta dezatela.
o
Ekar
dezatela musikaterapiari buruzko ulermen-jarduera.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina