21. eskola, abenduaren 9 eta 10ekoa
(arratsaldeko taldea aurrera pasatu da)
-
Kausazko perpausak: Haurrak Galdezka ariketaren kopiak banatu dizkiet,
hots, euren ekoizpena, neuk arbel digitealean idatzi nuena.
- Arratsaldeko
taldean: amaitu
zuzentzen auto-stopa egiten ari zen emakumearena, Emakume bati sexu erasoa
egitea egotzita, hiru gazte atxilotu dituzte” izeneko ulermen jarduera.
Oharrak:
o
Ostean
= ondoren
o
Ustezko hiltzailea, ustezko
erasotzailea, ustezko bortxatzailea, ustezko etakidea, ustezko bahitzailea,
ustezko iruzurgilea
o
Jakinarazi
= jakitera eman = adierazi (eskutitz
formaletarako egokia, aberatsa baita).
Gutun honen
bidez, jakinarazi nahi nizuke erositako telebista hondatuta dagoela.
o
–TZEKO
prest egon:
Ni prest nago
zurekin afalTZEKO.
o
NOREN
HITZETAN = NOREN ESANETAN = NORK DIOENEZ. Adib: Trafiko zuzendariAREN
HITZETAN, abiadura-muga jaitsiko da; Trafiko zuzendariAREN ESANETAN,
abiadura-muga jaitsiko da; Trafiko zuzendariAK DIOENEZ, abiadura-muga jaitsiko
da
Irungo
alkateAREN ESANETAN, zergak jaitsiko dira = Irungo alkateAREN HITZETAN, zergak
jaitsiko dira Irungo alkateAK (nork)
DIOENEZ, zergak jaitsiko dira. (* Irungo alkartearen arabera).
o
Abian
jarri = martxan jarri
o
EKIN
= HASI. Baina ZERI kasua eskatzen du. Adib.: Ekin lanari! (zeri) = Hasi
lanean! (zertan). Euskara ikasTEARI (ZERI) EKIN DIOT Irungo HEOean =
Euskara ikasTEN (zertan) HASI NAIZ Irungo HEOean.
Goizetan yoga
egiTEN HASI NAIZ = goizetan yoga egiTEARI EKIN DIOT.
o
Eginbideak
= izapideak = tramiteak
o
Leporatu
= egotzi = errua bota
-
Zehar-estiloa: Kerman auto-stopean. Arratsaldeko
taldean, 1., 2. eta 3. agerraldiak – ikasleek
zehar-estilora pasa dituztenak – zuzendu ditugu. Goizeko taldean, 2. eta 3.a.
- Gramatika eta ariketak I liburuko 91. orrialdeko ariketak zuzendu ditugu. Zuzenketari
ekin aurretik, joan den eguneko eskema baliatuz, izen zenbakarri, zenbakaitz,
neurgarri eta neurgaitzen arteko aldea gogorarazi diet.
1.
GAIA: “Ni bidaiaZALEA naiz”. Zaletasunak
- HIZKUNTZA FUNTZIOA: gustuez galdetzen, zerbait
gustukoa dugula edo ez dugula adierazten eta gorrotoa adierazten azaldu diet.
Horretarako, egitura desberdinak arbel digitalean ipini eta komentatu egin
ditugu. Eurei kopia bana eman diet.
Ohartarazi ditut behin eta berriro, gustuez ari garenean, -TZEA nominalizazioa
daramatela egitura horiek eta nominalizazio
horrek ezinbestean aditza
singularrean eskatzen duela. Nominalizazio bat baino gehiago ditugunean ere,
singularra erabiliko dugu, nominalizazioak ez baitira pilatzen edo metatzen.
- AHOZKO ADIERAZPENA I : gustuez galdetzeko eta gustuak nahiz gorrotoak
adierazteko egitura desberdinak ikusi ahala, ikasleek ahoz esaldiak egin
dituzte egitura horietako bakoitza erabiliz (nominalizazioekin egin ditugu esaldi gehienak).
- AHOZKO ADIERAZPENA II: orria banatu ondoren, binaka, elkarri hor dituzten gauzak egitea atsegin
duten, ez duten atsegin ala gorroto duten
galdetu eta erantzun behar izan diote, ikusi berri ditugun egiturak
baliatuz.
-
Auto-ilaretan
egoteak (zerk) neure onetik ateratzen nau (sacar de mis casillas);
denbora galtzeak (zerk) neure
onetik ateratzen nau; jendea hitzordura berandu iristeak (zerk) neure
onetik ateratzen nau.
-
Umeek
neure onetik ateratzen naute (idem)
-
Gogoratu
gustuak nola adierazten diren:
o
Niri beldurrezko filmak ikusTEA gustatzen ZAIT.
o
Horretan
oinarrituta, NOR-NORI iragana aipatu, honako adibideon bidez:
o Niri txikitan “El
Coche Fantastico” gustatzen ZITZAIDAN.
o Niri txikitan
petisuisAK gustatzen ZITZAIZKIDAN
o Niri txikitan
petisuisAK jaTEA gustatzen ZITZAIDAN
- Goizeko taldean: Abiapuntutzat esaldiok harturik,
eta nominalizazioek aditza singularrean daramatela gogorarazi ondoren, 209.
orrialdeko 2. ariketa (iraganeko NOR-NORI adizkiak) egin dugu ahoz gurpilean,
esaldien aldaerak eginez, hots, pertsonak eta objektuak (sing. / pl.)
aldaraziz, ikasleek adizki egokia txerta zezaten. Esaldi batzuk egin ditugu eta gainerakoak hurrengoan egitekotan
geratu gara.
-
ETXERAKO LANAK:
o
Lanbideen gaiari amaiera emateko,
aukerako bideoa: “Gorrotxategi txokolategilea” blogean daukate (bideoa, galdera
orria eta erantzun orria)
o
Bidaiatzeko aholkuak. Alde batetik, hutsuneak bete behar
dituzte, hitz bankuko hitz egokiak txertatuz eta, bestetik, a / b / c artean
zuzena aukeratu behar dute.
o
NOR-NORI
iraganean: 122. orrialde osagarria. Erantzun eta guzti dute, eurek zuzen
dezaten (ez dago blogean).
o
Adi ibili bidaiari presta dezatela mintzarako. Binaka.
o
Ekar dezatela lokailuen teoria
o
Ekar dezatela Begoña Lujanbioren
jarduera.
o
Idazlana:
lagun minarentzako emaila (astebeteko epea).
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina