30. eskola, urtarrilaren 27 eta otsailaren 4koa
- Goizeko taldean : Ebakuntza estetikoa. Lokailuak lantzeko berariazko gutuna
zuzendu dugu, beharrezko azalpenak emanez.
- Goizeko taldean : Gaur,
otsailak 4, Santa Ageda bezpera dela-eta, aitzakia
horrekin, santu honi buruzko ulermen jarduera banatu diet. Jarduera honetan, hainbat esaldi txertatu behar izan dituzte ikasleek testuan. Atzealdeko
orrialdean, Santa Ageda koplak dituzte. Klasean egiteko astia utzi diet eta
zuzendu egin dugu, beharrezko azalpenak emanez.
- ENTZUNAREN ULERMENA: Maleta
prestatzen. Bidaien gaia
lantzen ari garenez, bidaiatzean maleta prestatzea ezinbestekoa dela eta, horri
buruzko entzungaia entzun dugu. Laia Varela moda-adituak maleta egiteko
aholkuak emango dizkigu entzungai honetan. Bizpahiru aldiz entzun ondoren, jarduera zuzendu
dugu.
- 6.
itemean esaldi bat berridatzi behar izan dute ikasleek (horretarako astia utzi
diet eta, ondoren, arbelean zuzendu dugu).
o
Praka luzeak eraman behar dira beti, NAHIZ
ETA uda izan.
o
Praka luzeak eraman behar dira beti, uda
IZAN ARREN = uda dEN ARREN.
o
Praka luzeak eraman behar dira beti, uda
BAda ERE.
o
Praka luzeak eraman behar dira beti, uda
izanAGATIK (ERE).
- Honek
ataka ireki die perpaus kontzesiboei eta, beraz, PERPAUS KONTZESIBOEN AZALPENA
egin diet, neure apunteak baliatuz (eurek etxean irakurriak izan behar
dituzte). Ulertu dutela dirudi, ariketekin ikusiko.
o
Nahiz eta... partizipioa
o
Nahiz
eta... aditz jokatua + -en
o
Partizipioa...
arren
o
Aditz
jokatua + -en ... arren
o
Ba- +
aditz jokatua... ere
o
-Ta/da...
ere (-rik...ere)
-
Laburbiltzeko,
honako taula hau arbeleratu diet:
- Nekatuta EGON ARREN, klasea ematen jarraituko dut.
- Nekatuta nagoEN ARREN, klasea ematen jarraituko dut.
- NAHIZ ETA nekatuta EGON, klasea ematen jarraituko dut.
- NAHIZ ETA nekatuta nagoEN, klasea ematen jarraituko dut.
- Nekatuta BAnago ERE, klasea ematen jarraituko dut.
- Nekatuta egonDA ERE, klasea ematen jarraituko dut.
- Nekatuta egonIK ERE, klasea ematen jarraituko dut.
- Nekatuta egonAGATIK (ERE), klasea ematen jarraituko dut.
- Goizeko taldean: NOR-NORI-NORK orainaldian. Jonen esaldiak ahoz osatu ditugu, gurpilean.
Gaurkoa bigarren saioa izan da. Dena den, nik pertsonak aldarazi dizkiet,
erraztasuna lortze aldera. Beraz, ariketa askoz gehiago luzatu dugu, baina
merezi izan du. Hurrengoan amaitzekotan geratu gara.
-
Arratsaldeko taldean: AHOZKO ADIERAZPENA: Oporretarako
maleta egiten (30¨) Hirunaka bilduta, oporretarako maleta egiterakoan zer den oinarrizkoa edo
behar-beharrezkoa eta zer ez eztabaidatzen jardun dute ahoz.
- Arratsaldeko taldean: Joan den
egunean mintzagai izan zuten testuko hirugarren kasuan, autokarabana hartuta
oporrak igarotzen dituen gizon bat ageri zaigu. Horrekin duen loturagatik, Autokarabana, ibilgailu “eroso” hori izeneko
ulermen-jarduera emanarazi diet ikasleei, galderak eta erantzunak uztartzekoa,
distraktoreak saihestuz. Gelan egin eta zuzendu dugu.
-
ETXERAKO
LANAK:
o
Perpaus
kontzesiboekin egin beharreko berridazketak (2-7).
o
Ekar dezatela
Kamioi zahar batean Hego Afrikan barrena
o
Arratsaldekoei: Ebakuntza estetikoa, lokailuekin osatzeko testua.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina