2014/04/02

Tarteko Mailako 44. eskola, apirilaren 1 eta 2koa


44.  eskola, apirilaren 1 eta 2koa

-          Erlatibozko perpausak : 44 eta 289. orrialdeak zuzendu ditugu. Lehenengoan, erlatibozko perpausak osatu behar zituzten ikasleek, hiru modutara: -EN erabiliz,  -TAKO erabiliz eta –RIKO erabiliz (nahiz eta batzuk ezingo ditugun berridatzi –TAKO eta –RIKO erabiliz, ekintza amaitu gabe dagoelako); bigarrenean, aldiz,  -EN menderagailua erabiliz eginda dauden erlatibozkoak, -TAKO / -RIKO erabiliz berridatzi behar izan dituzte.

-          Erlatibozkoak : hirugarren ariketa – aposizioa lantzekoa – zuzendu dugu. Ikasleek bost esaldi erlatibo oker zituzten, erdararen eraginez oker eginak. Arbelean esaldi horiek zuzentzen jardun dugu – bai ohiko erlatibozkoak eginez, bai aposizio-erlatiboak eginez – , behin eta berriz ohartaraziz, euskaraz erlatibozkoak –EN(A) erabiliz egiten direla eta konpletiboak, -ELA erabiliz eta ez ditzatela biak nahas, nahiz eta gaztelaniaz biak “que” diren.

-          AHOZKO JARDUERA: Erlatibozkoak eta zaletasunak uztartuz, mintza kateatua egin dugu gela osoan. Horretarako, gogorarazi teorian ikusitakoa, erreferentea kenduz gero, -A(k) determinatzailea gorde behar dugula. Arratsaldeko taldean, erdi egina zegoenez, amaitu egin dugu; goizekoan, berriz, lehen biak (zer gustatzen zaien eta zer ez zaien gustatzen) egin ditugu. Gogora dezagun zertan datzan jarduera hau: Ikasleek zer gustatzen zaien, zer ez zaien gustatzen, zer atsegin duten, zer ez duten atsegin eta zer gorroto (=gorrotatzen) duten idatzi behar izan zuten koadernoan. Ondoren, alboko ikasleak datu horiek erabiliz, ahoz erlatibozkoak egin behar zituen: Eskiatzea gustatzen zaioNA Miren da; txokolatea gustatzen ez zaioNA Ander da; etxeko lanak egitea atsegin ez duENA Amaia da; mendian ibiltzea atsegin duENA Pello da; arropak lisatzea gorroto duENA Mari Jose da (oso ariketa egokia. Gogorarazi, bide batez, nominalizazioa erabiliz gero, singularrean ipini behar dutela aditza). Nik esaldi guztiak arbel digitalean idatzi ditut eta kopiak banatuko dizkiet hurrengo astean.

-          Zinezaletasunari heldu diogu berriro. ENTZUNAREN ULERMENA: Alfred Hitchcock. Zine zuzendari ezagun honen biografia izan dugu entzungai, Alfred Hitchcok-ena, hutsuneetan informazioa txertatzekoa. Arratsaldeko taldean, joan den egunean bitan entzun zutenez, gaurkoan hirugarren entzunaldia egin eta zuzendu egin dugu; goizekoan, hiru aldiz entzun eta zuzendu (OHARRA: entzungai hau Ikasbil werb-orrian topa dezakezue. Horretarako nahikoa duzue “bilatzaile aurreratuan” sartu eta  gako-hitz moduan “Hitchcock” jartzea. Ikasbil-era neure blogetik bertatik sar zaitezkete esteka – linka – - erabiliz).

-          Zinemazaletasunarekin jarraituz, Liz Taylorri buruzko ulermen jarduera, esaldiak testuan txertatzekoa, zuzendu dugu:  Begirik gabe geratu da Hollywood. Ongi egin dute.

-           Orainaldiko ahalera eta alegiazkoa edo hipotetikoa ageri diren taulak dauzkan orria banatu diet ikasleei eta hori baliatuz, hurrengo jarduerari ekin diogu.

-          AHOZKO ADIERAZPENA : Zinemara joateko plana. Ikasleei fitxa bana eman diet, eta elkarrekintzaren bidez, film  bat ikusteko ados jartzen saiatu behar izan dute (nolako filma ikusiko duten, zein zinema-aretotan, zer ordutako emanaldi edo saiora joango diren, nork erosiko dituen txartelak eta nola, zineman non eseriko diren...). Horretarako, ordea, ikasleei rol kontraesankor batzuk eman edo esleitu dizkiet, zailagoa gerta dakien. Elkarrizketarako, planak adosteko ariketa egokia da oso.  Ordu laurdenez aritu garenez eta jardura egokia denez, hurrengoan beste saio bat egitekotan geratu gara, bikoteak aldatuta.

-          ETXERAKO LANAK :

o   Ausartentzat baino ez izeneko cloze-testa, zinemazaletasunarekin zerikusia duena.

o   Ahalera (orainaldia eta hipotetikoa) lantzeko ariketa osagarriak eta erantzunak.

o   Erlatibozko perpausak: “Lot itzazu esaldiak adibidean bezala: katilua mahai gainean…” esaldiak lotzeko ariketa osagarria egin dezatela.

o   Gogorarazi – arratsaldekoei, batez ere – NOR-NORI-NORK itzulpenak eginak izan behar dituztela edo, bederen, eginez joan daitezela pixkanaka bada ere.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina