44. eskola, apirilaren
15 eta 16koa
-
NOR-NORI-NORK
iraganean: Jonen orrialdeko hainbat esaldi ahoz egin
ditugu, aldaketak eginez. Ikasleek ahoz adizki egokia txertatu behar izan dute
egokitu zaien esaldian. Dena den, egin ahala, aldaketak eskatu dizkiet: batzuetan
nork, beste batzuetan nori, nor… aldarazi dizkiet eta, horrela, adizki gehiago
praktikatu ditugu, erraztasuna lortze aldera eta adizki desberdinak
bereganatze aldera. Goizeko taldean, bigarren
saioa ahoz. Arratsaldeko taldean, 3. saioa
egin dugu.
-
Demagun
ikasleek Inauteri Asterako erreserbatu zuten landetxea ez dela interneten
ikusten zen bezalakoa edota egin duten bidaia ez dela izan espero zuten
bezalakoa. Horrelakoetan, ohikoa izaten da erreklamazioak egitea. Honen harira,
Erreklamatzen ere jakin behar izeneko ulermen jarduera zuzendu dugu, astiro,
azalpenak emanez. Luze jo duen arren, azalpen asko eman behar izan baititut,
oso aberasgarria gertatu zaigu ariketa, ikusiak ditugun eta ikusiko ditugun hainbat
eduki gramatikal ikasteko ez ezik, erreklamazioarekin zerikusia duen lexikoa
eurenganatzeko ere. Esaterako:
o
Sutan jartzea = oso haserre jartzea
o (e)n guztietan , -(e)n bakoitzean
denborazkoak: Nerea, klasera etortzen dEN GUZTIETAN, leihoaren parean
esertzen da; euria egiten duEN BAKOITZEAN, ura sartzen zaigu teilatutik.
o -t(z)eko parada = t(z)eko aukera: Supermerkatu ezagun horretan aste
honetan barazkiak oso merke erosteko aukera dago / duzu / daukazu.
o Beste batean ( en otra ocasion) / behin (batean) / joan den egunean =
pasa den egunean = lehengo egunean (beste
egunean)(“el otro día”).
o ZERTAZ + kexatu.
Ikasle hauek askotan kexatzen dira etxerako lanEZ.
o EzkonTZEKOA zen = ezkontzekotan zegoen = ezkontzeko asmoz / asmotan
zegoen.
Gelako ikasleok afari bat egiTEKOTAN GABILTZA = GAUDE = egiTEKO ASMOZ /
ASMOTAN GABILTZA = GAUDE.
Madrilen master bat egiTEKOTAN NAGO = egiTEKO ASMOZ / ASMOTAN NAGO.
o Kalte-ordaina > kalte-ordainetan
o Egin ezinezko erreklamazioak = egin ezin diren erreklamazioak
o heltzerakoan = iristerakoan // heltzean = iristean // heldutakoan =
iritsitakoan:Adibidez:
o BazkalTZERAKOAN, eskuak garbitzen ditut
o BazkalTZEAN (=bazkaltzen den bitartean), janaria ongi murtxikatu behar
da.
o BazkalduTAKOAN, hortzak garbitzea oso garrantzitsua da.
o Etxera iristerakoan telebista ikusten dut.
o Ohartu = konturatu = jabetu + IZAN
o -TZERA behartuta. Dabidek ariketak egiTERA behartu GAITU
(nor-nork), pertsona bat osorik behartzen delako.
o
Demagun = suposa dezagun…-(E)LA
o
Igeltseroak ; arotzak;
iturginak; pintoreak…
o ERE (aditza dagoenean, sekula ez “ere bai”)
o Jakinaren gainean egon = jakin. Adib.: Ane gaixorik dago. Bai,
jakinaren gainean nago = Bai, badakit = Bai, badut horren berri
o -tzeko eskubidea
o NOR gonbidatu (ez NORI): guztiak gonbidatu izan bazenitu bezala kobratzea.
o BAT DATOZ = koinziditzen dute = berdinak dira. Adostasuna adierazteko ere
erabiltzen da. “ados nago zurekin” = “bat nator zurekin”
o Jai daukazu (=duzu) = alferrik
zabiltza = ez daukazu zer eginik. Adib: Nirekin ligatu nahian baldin
bazabiltza, JAI DAUKAZU, gizon ezkondua naiz eta; zure aprobatua urdaiazpiko
batekin erosi nahi badidazu, JAI DAUKAZU, barazkijalea naiz eta.
o Egin beharreko lehenengo gauza = egin behar den lehenengo gauza
// beharrezkoa = premiazkoa
o SAIATU + IZAN + TZEN
o Onez onean = modu onean = hitz eginez. Adib.: Arazoak onez onean
konpontzen saiatu behar da, borrokatu beharrean. Auto istripua: Saituko zarete
gauzak onez onean konpontzen.
o Bideratu = tramitatu = izapideak egin
- Honen ostean, ikasleei
etxean idatzi behar duten erreklamazio gutuna egiteko orria banatu diet eta
egin beharrekoa azaldu diet. Kontua da Aste
Santuan egin duten bidaia ez dela izan uste zuten bezalakoa eta euren
ametsetako bidaia zena amesgaizto bihurtu dela. Idatzi hau egin ahal izateko, gutun formalak idazteko azalpenak eman dizkiet
(berariazko txostena banatu diet). Gutun
formala eta, hauen artean, erreklamazio-gutuna nola idatzi behar den azaldu
diet: egitura, hartzailearen datuak, data, hasierako nahiz amaierako agurrak,
sarreran aipatu beharrekoa, garapenean azaldu beharrekoa, amaiera… Azalpen
honetarako, eurei banatutako txostena baliatu dugu. Halaber, txosten horretan
datozen bi adibideak irakurri ditugu (apartamentua, kotxea), eurak gutun horien
egituraz eta osaeraz ohar daitezen.
Ondoren datozen aholkuak eurek etxean irakurtzeko esan diet.
-
ETXERAKO LANAK:
·
Erreklamazio gutuna: amesgaizto
bihurtutako bidaia
·
Joan den egunean, bainuetxeei
buruzko testua aztertu genuen. Bainuetxeetan eta haibat spa-tan, txokolaterapia
eskaintzen dute. Horri buruzko cloze-testa bidali diet.
·
Xendazaletasunari buruzko
ulermen-jarduera; izan ere, beste zaletasun bat mendi-ibiliak egitea, hots,
xendazaletasuna da.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina