2015/04/29

Tarteko Mailako 47. eskola, apirilaren 27 eta 28koa



47.  eskola, apirilaren 27 eta 28koa

-          Goizeko taldean: ELKAR partikula. Ikasleek egin ohi dituzten akatsak biltzen dituen ariketa zuzendu dugu.
-          Arratsaldeko taldean: irakurzaletasunari buruzko ulermen-jarduera zuzendu dugu, astiro, beharrezko azalpenak emanez. Irakurzaletasuna, gurasoen esku.

-          NOR-NORI-NORK iraganean. Falta diren esaldiak  ahoz egin ditugu, aldaketak eginez. Ikasleek ahoz adizki egokia txertatu behar izan dute egokitu zaien esaldian. Dena den, egin  ahala, aldaketak eskatu dizkiet: batzuetan nork, beste batzuetan nori, nor… aldarazi dizkiet eta, horrela, adizki gehiago praktikatu ditugu, erraztasuna lortze aldera eta adizki desberdinak bereganatze aldera.
-          NOR-NORI-NORK iraganean: Axio eta Matxiren arteko elkarrizketa zuzendu dugu eta txostenean zalantzarik baduten galdetu diet. Txostena, pixkanaka bada ere, egitearen garrantzia azpimarratu diet eta zalantzak noiznahi galde diezazkidaketela esan diet.
-     EUSKAL BALDINTZAZKO ADIZKIAK. Baldintzaren azalpena. Ikusiak ditugu sistema edo erregimen guztietako adizkiak, bai orainaldian, bai iraganean. Orain, baldintzaren txanda da. Horretarako, ikasleek Gramatika eta ariketak I  liburua 22. gaian (66. orrialdea) ireki dute eta hiru baldintzen adibide bana arbelean jarrita, alde nagusiak azaldu dizkiet: hiruretan baldintza eta ondorioa agertzen dela azaldu diet, BA- ezinbestekoa dela, baldintza mota bakoitza zertarako erabil daitekeen (erreala, posibilitate handiak daudenean zerbait gertatzeko; hipotetikoa edo alegiazkoa, aukera gutxiago daudenean eta, beraz, amets nahiz desioak adierazteko; irreala edo lehenaldikoa, jada bete ezin diren ekintzetan, adibidez, zerbaitez damutzen garenean). Gramatikalki axaletik nola osatuta dauden ere erakutsi diet.
Euria egiTEN BAdu, aterkia irekiko dut.
            Euria eginGO BALU, aterkia irekiko NUKE
                       Euria egin (izan) BALU, aterkia irekiko NUEN = NUKEEN
-       Arratsaldeko taldean: Gramatika eta ariketak I liburuko 67. orrialdeko 1. eta 2. ariketak ahoz zuzenean egin ditugu. Lehenengo ariketan, baldintza eta ondorioa bereizi behar izan dituzte; bigarrenean, berriz, zein baldintza mota den ( erreala, hipotetikoa, irreala) adierazi behar izan dute eta zergatik.
-      Gure koadrila izeneko jarduera, musikazaletasuna eta erlatibozkoen eduki gramatikala uztartzen dituen jarduera zuzendu dugu. Bertan ageri diren erlatibozkoez ohartarazi ditut, baita erlatibozko horiek daramaten deklinabide kasuaz ere (nor / nork).
-          Erlatibozko perpausen teoria azaldu diet (aposizioarena salbu): -EN, -TAKO, -RIKO.
-      Goizeko taldean: AHOZKO ADIERAZPENA: Irakurzaletasuna (15´). Apirilaren 23an liburuaren eguna zela-eta, irakurzaletasunari buruz jardun dute hizketan ikasleek. Horretarako, berariaz prestatutako fitxa erabili dugu.
-          ETXERAKO LANAK:
o   ELKAR: Iñigo arraunlariari eginiko elkarrizketako hutsuneak bete ditzatela.
o   Goizekoei: Euskal Baldintza. Gramatika eta ariketak I liburuko 67. orrialdeko 1. eta 2. ariketak egin ditzatela, baldintzaren sarrera gisa. Lehenengo ariketan baldintza eta ondorioa, bi atalak bereizi behar dituzte eta bigarrenean, berriz, zein baldintza mota den – erreala, alegiazkoa ala irreala – adierazi.
o   Goizekoei: Irakurzaletasunari buruzko ulermen jarduera: Irakurzaletasuna, gurasoen esku.
o   Arratsaldekoei: Ebookei buruzko testua, mintzarako presta dezaten.
o   Ekar dezatela xendazaletasunari buruzko ulermen-jarduera.
o   ERLATIBOZKO PERPAUSAK: 44 eta 289. orrialde osagarriak. 44.a hiru modutara egin dezatela, -(E)N, -TAKO eta –RIKO erabiliz.. 289a, berriz, -TAKO / -RIKO erabiliz

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina