46. eskola, apirilaren
22 eta 23koa
-
ERE lokailuaren teoriako puntu
nagusiak azaldu dizkiet:
o
Beti bigarren osagaiaren jarraian
joan ohi dela, eta beraz, inoiz ez dela esaldi hasieran agertuko
o
Esaldian aditza dugunean BAI hori
ezin dela sartu, hau da, ERE bakarrik erabili behar dela: Amonak ERE bai kannabisa hartzen du.
o
Aditz jokatu edo konjugatu baten
ondoren inoiz ez dela ERE agertuko: pentsatzen
dut ERE, ikusi dut ERE...
o
Bertsio motzetan beharrezkoa dela
BAI / EZ sartzea: Ni ERE BAI; Ni ERE EZ (Ni
ERE)
o
BAITA…ERE, EZTA…ERE beti bananduta
erabiltzen direla, inoiz ez elkarren ondoan: BAITA ERE ni; ni BAITA, ni BAITA ERE.
o
ERE aditz trinko baten aurrean
doanean, aditz trinko horri BA- erantsi behar zaiola: Nik ERE Badakit.
-
1.Aurtengo
inauterietan mozorrotuta (2) ERE aterako gara (mozorrotu
gabe + mozorrotuta aterako gara)
-
Aurtengo inauterietan (2) ERE mozorrotuta
aterako gara (iazko inauterietan + aurtengo inauterietan).
-
2. Gaixorik
egon nintzenean, laguna (2) ERE etorri zitzaidan.
(nire gurasoak, lehengusuak + lagunak)
-
Gaixorik egon nintzenean (2) ERE laguna etorri
zitzaidan (ongi nengoenean + gaixorik nintzenean)
-
3. Egurrik
gogorrena ERE erretzen da sutan.
-
4.
Lehoiak (2) ERE ikusi genituen safarian (tigreak, errinozeroak +
lehoiak)
-
5.
Merkealdietan erosi zenidan alkandora ERE apurtu zait.
-
6. Lan astun
hori ERE egin dezakegu
-
(= Egin
dezakegu lan astun hori ERE).
-
7. Hori ez du
inork nahi, EZTA zuk ERE.
-
8.
Gurasoek ERE bazekiten
non zen jaia.
- Arratsaldeko
taldean: ENTZUNAREN ULERMENA: Amonak ere kannabisa hartzen du. Gaurkoan beste bitan entzun dugu entzungaia eta, jarraian, zuzendu egin
dugu, zatika entzunez.
- Goizeko
taldean: ELKAR partikula elkarkariaren azalpena egin diet,
astiro, arbelean, neure batuketak erabiliz eta
Ziberbikoteen testuan
ageri diren ELKAR ugariak eta euren idazlanetako akatsak erreferentziatzat hartuta.
- Goizeko
taldean: ELKAR lantzeko nik prestatutako ariketak gelan
egin ditugu: bosgarrena (perpausak elkartzekoa) eta lehenengoa (esaldiak
zuzentzekoa). Egiteko astia utzi diet eta, egin ostean, zuzendu egin ditugu,
beharrezko azalpenak emanez. Erantzunak arbelean jarri dizkiet azalpen horiek
emate aldera.
-
Arratsaldeko
taldean: ELKAR partikula. Ikasleek egin ohi dituzten
akatsak biltzen dituen ariketa zuzendu dugu.
-
Arratsaldeko
taldean: Bizidunen deklinabidea. Gramatika eta ariketak I liburuko 197. orrialdeko 4. eta 5.
ariketak zuzendu ditugu, astiro, beharrezko azalpenak emanez.
-
Arratsaldeko
taldean: AHOZKO ADIERAZPENA:
Irakurzaletasuna (20-25´). Gaur, apirilak 23, liburuaren eguna dela-eta,
irakurzaletasunari buruz jardun dute hizketan ikasleek. Horretarako, berariaz
prestatutako fitxa erabili dugu.
-
Goizeko taldean: AHOZKO ADIERAZPENA. Sare sozialak eta mugikorren gehiegizko
erabilera (20´). Gaiaren gainean jardun dute, euren iritzia emanez.
-
ETXERAKO
LANAK :
o
Goizekoek: ELKAR behar
bezala erabiliz zuzen ditzatela ikasleek egin ohi dituzten akatsak.
o
Arratsaldekoek : irakurzaletasunari buruzko
ulermen-jarduera, esaldiak testuan txertatzekoa: Irakurzaletasuna, gurasoen esku.
o
Ekar dezatela erlatibozkoak
lantzeko materiala: Gure koadrila,
teoria eta ariketak.
o
Ekar dezatela Xendazaletasuna deritzon ulermen-jarduera.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina