2014/10/23

Tarteko Mailako 7. eskola, urriaren 20 eta 21ekoa



7.      eskola, urriaren 20 eta 21ekoa

-          Deklinabidea: 209. orrialde osagarria zuzendu dugu, astiro, beharrezko azalpenak emanez.
-          Goizeko taldean, lanbide bitxiei helduta, “Roland Lapczinski kale-musikaria”  jarduera zuzendu dugu. Bertan, erantzun bakoitzari zegokion galdera jarri behar zuten aurrean. Irakurri eta zuzendu ahala, hinbat ohar egin dizkiet:


a.     EguraldiAREN MENPE (nagusiAREN MENPE…) ; judutarrak erromatarrEN MENPE egon ziren. Menpekotasuna: subordinación

b.      Argibide_ eske, diru_ eske, aholku_ eske, laguntza_ eske… Adib: Eguberrietan jendea kantari ateratzen da etxez etxe diru_ eske (dirua eskatzen); ikasle bat etorri zait aholku_ eske (aholkua eskatzen); bizilagun berria etorri zaigu etxera azukre_ eske.

Alegia, MUGAGABEA + eske

c.       Sos = dirua. Adib.: Sos guztiak bingoan xahutu ditu.

d.      egiTEAGATIK ( kausazkoa)

e.       eskean ibili (eskatzen ibili)

f.       norekin + ongi / gaizki konpondu = moldatu (eraman) Adib. : udaltzainekin zer moduz konpontzen zara ?

X®ekin ongi / gaizki konpontzen naiz = moldatzen naiz (eramaten naiz)

g.      ZILEGI DA = ONARTUTA DAGO

h.      ARGUDIATU = ARRAZOITU (argumentar, justificar)

-          Arratsaldeko taldean, Magoak sortzeko lantegia Bilbon izeneko ulermen jarduera, magoen lanbide bitxiari buruzkoa, zuzendu dugu. Jarduera honetan, zenbait esaldi txertatu behar izan dituzte testuan.
-        AHOZKO ADIERAZPENA: Etxean Ezin denean…(25´). Krisiaren ondorioz atzerrira lan bila joan diren bi euskaldunen kasuak kontatu dizkiote elkarri, binaka jarrita. Horretarako, aurreko klasean adostu zuen bakoitzak zein zati prestatuko zuen.
-          Ahozko saio honi ekin aurretik, Etxean ezin denean testuaren sarrera, denon artean irakurri dugu eta beharrezko azalpenak eman dizkiet, zaila iruditu baitzaie:
o   JO kanpora = joan kanpora
o   EZOHIKOA: ohikoa edo normala ez dena, arraroa.
o   MAKINA BAT + mugagabea = hamaika, ugari, asko…Kantitate zehaztugabea adierazten du.
o   BOLO-BOLO: Albiste hori herrian bolo-bolo dabil = ahoz aho dabil
o   EKIN = HASI. Baina NORI kasua eskatzen du: Ekin lanARI! Hasi lanean! Irungo HEOean euskara ikasten hasi naiz = euskara ikasteARI ekin diot. Bide HORRI ekin diote = bide hori hasi dute; bizitza berriARI ekitea = bizitza berria hastea.
o   NAHIZ = ETA. Lanak nahiz langabeziak = lanak eta langabeziak
o   NORBERA: bakoitza
o   OSTEAN: ondoren.
o   “Urrutiko intxaurrak hamalau, gerturatu eta lau” = “Han ere zakurrak hanka-hutsik”.
-     IDAZMENA: lagunarteko gutunak nola idazten diren azaldu diet. Horretarako, 19. orrialdeko eskema eta egitura azaldu dizkiet eta Oñatiko Udalak ateratako liburuxkako fotokopiarekin osatu dut neure azalpena. Ohartarazi diet kontuan izan behar dutela leku koherentzia, non dauden, euren burua kokatu behar dutela, alegia, erakusleak-eta, modu egokian erabiltzeko. Egitura azaldu ahala, 18. orrialdeko bi adibideak irakurri ditugu,  zatiak bereiziz.
-          ETXERAKO LANAK:
o   “Etorkizuna iragarri nahian” (etorkizun iragarleen lanari buruzkoa, hitz-banku batekin eta hainbat berridazketarekin).
o   Lagunarteko gutun bat, lanbideen gaiarekin lotua (IDATZIZKO ADIERAZPENA).

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina