9.
eskola, urriaren 27 eta 28koa
- Goizeko
taldean, Magoak sortzeko lantegia Bilbon izeneko
ulermen jarduera, magoen lanbide bitxiari buruzkoa, zuzendu dugu. Jarduera
honetan, zenbait esaldi txertatu behar izan dituzte testuan.
- Arratsaldeko
taldean, “Roland
Lapczinski kale-musikaria” jarduera zuzendu dugu. Bertan, erantzun
bakoitzari zegokion galdera jarri behar zuten aurrean. Irakurri eta zuzendu
ahala, hinbat ohar egin dizkiet:
a. EguraldiAREN
MENPE (nagusiAREN MENPE…) ; judutarrak erromatarrEN MENPE egon ziren.
Menpekotasuna: subordinación
b. Argibide_
eske, diru_ eske, aholku_ eske, laguntza_ eske… Adib: Eguberrietan jendea
kantari ateratzen da etxez etxe diru_ eske (dirua
eskatzen); ikasle bat etorri zait aholku_ eske (aholkua eskatzen);
bizilagun berria etorri zaigu etxera azukre_ eske.
Alegia, MUGAGABEA + eske
c. Sos =
dirua. Adib.: Sos guztiak bingoan xahutu ditu.
d. egiTEAGATIK
( kausazkoa)
e. eskean
ibili (eskatzen ibili)
f. norekin
+ ongi / gaizki konpondu = moldatu (eraman)
Adib. : udaltzainekin zer moduz konpontzen zara ?
X®ekin ongi / gaizki
konpontzen naiz = moldatzen naiz (eramaten naiz)
g. ZILEGI
DA = ONARTUTA DAGO
h. ARGUDIATU
= ARRAZOITU (argumentar, justificar)
- ENTZUNAREN ULERMENA: “Karta astrala“. Joan den egunean, etorkizun
iragarleei eta hauek erabiltzen dituzten baliabideei buruzko ulermen jarduera
zuzendu genuen. Gaurkoan, gaiarekin jarraituz, etorkizun iragarle bati buruzko
entzungaia jarri diet. Irakurtzeko astia utzi, bitan entzun eta zuzendu egin
dugu. Horretarako, arbel digitalean jarri diet erantzun orria, gaizki apuntatu
duenak zuzentzeko aukera izan dezan eta berriz entzun ahala, neuk arbeleko
erantzunak seinalatu dizkiet.
Oharrak:
·
Bere buruarekin EZ EZIK, besteekin ERE oso
kritikoa da (bere buruarekin + besteekin)
Pili EZ EZIK, Geles ERE leiho
ondoan dago (Pili eta Geles leiho ondoan daude)
·
Urteak igaro = pasa(tu) AHALA, gero eta ausartagoa da.
Urteak igarotzen dirEN NEURRIAN, gero eta ausartagoa da.
Urteak igarotzen dirEN HEINEAN, gero eta ausartagoa da.
Ikasturtea aurrera joan AHALA,
gero eta fotokopia gehiago dauzkagu.
Ikasturtea aurrera doaN NEURRIAN, gero eta fotokopia gehiago dauzkagu.
Ikasturtea aurrera doaN HEINEAN, gero eta fotokopia gehiago dauzkagu.
- KAUSAZKO PERPAUSAK: horretarako,
berariaz arbel digitalean eskema jarri diet (eurek fotokopiatuta daukate
krisialdiari buruzko mintza fitxaren
atzealdean); bertan, etorkizun iragarleei
buruzko testuan atera zitzaizkigun kausazko berridazketak ikus daitezke, baita
beste adibide batzuk ere. Horiek aztertu ostean (batez ere, kausa eta ondorioa
zein ordenatan dauden)… lehen
kontaktua izan denez, adibide gehiago egin ditugu arbelean; ikasleei eginarazi ahal
zaizkie.
o
Buruko mina daukadanez = dudanez (gero), aspirina
bat hartuko dut.
o
Aspirina bat hartuko dut, buruko
mina baitaukat = baitut (bait + daukat = bait + dut)
o
Aspirina bat hartuko dut, buruko mina daukat eta =
dut eta.
o
Buruko mina daukadalako = dudalako, aspirina bat
hartuko dut.
-
Etxerako zituzten lehenengo 8
berridazketak zuzendu ditugu, astiro, arbel digitalean.
- KAUSAZKO
PERPAUSAK: Zuzendutako berridazketek horretarako bide eman digutenez, kausazko
perpausen azalpen teorikoa egin diet. Neure teoria orriak baliatuz – aurretiaz
eurek etxean irakurriak izan behar lituzkete – kausazko perpausak osatzeko era
desberdinen berri eman diet. Gaurkoan, -(e)LAKO, -T(Z)EAGATIK = -T(Z)EARREN,
BAIT-, ETA, -(e)NEZ GERO menderagailuekin osatutakoak azaldu dizkiet: euren
arteko ñabardurak, ezezkoen ordena, kausazkoaren kokalekua…
-
ETXERAKO LANAK:
o Mugagabeari buruzko teoria irakurria izan dezatela, hurrengoan azalduko
baitiet.
o Kausazko berridazketen beste erdiak (9-15).
o
Lanbide bitxiekin jarraituz, “Txatar-biltzaileak:
birziklapenaren aitzindariak” testua
irakurri ahala sinonimoak uztartu ditzatela. Dena den, datorren astera arte ez
dugu zuzenduko.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina