52. eskola, maiatzaren 14 eta 15ekoa
Goizeko taldea
-
Euskarazko
hainbat esapide edo esamolde. 165. orrialde osagarria zuzendu dugu, beharrezko
azalpenak emanez.
-
Seme-alaba maiteok: baldintza errealarekin osatu beharrezko
esaldiak zuzendu ditugu.
-
Seme-alaba maiteok: eurek joan den egunean
familiaka osatutako aholkuak garbira pasa eta txukundu ostean, kopiak banatu
dizkiet.
-
AHOZKO
ADIERAZPENA: BA…BA…BA…Aukera bat: Ikasle bakoitzari galdera bana eman diot – baldintza
erreala – eta, zutituta, euren artean elkarri galderak egiten jardun dute.
Erantzun ostean, galderak elkarri trukatu dizkiote. Beste aukera bat: ikasleak
binaka bildu dira eta hamalau galdera egin dizkiote elkarri txandaka. Baldintza
erreala ahoz landu ahal izan dugu horrela. Oharrak:
-
EztulKA (nola) ari da; zotinKA ari
da; doministikuKA ari da; aharrausiKA ari da. Aditzak: eztul egin, zotin egin, doministiku egin eta aharrausi egin.
-
Alkandora tintaz zikintzen bazaizu, alkandorako orbana esnez igurtz
EZAZU = igurtzi BEHAR DUZU = igurtz DEZAKEZU.
-
Ulertzen ez baduzu, irakasleari berriro azaltzeko ESKAIOZU = ESKA
IEZAIOZU = ESKATU BEHAR DIOZU = ESKATU AHAL DIOZU = ESKA DIEZAIOKEZU.
-
ALEGIAZKO BALDINTZA EDO
HIPOTETIKOA: Azalpena eman diet, astiro, neure apunteak baliatuz eta arbelean
adibide egokiak ipiniz. Berariaz azpimarratu dut iraganeko adizkiak ongi
menperatzearen garrantzia baldintza hau egoki erabiltzeko, iraganeko
adizkietatik sortzen baita, amaierako -N kendu eta aurrean BA- jarrita.
-
ENTZUNAREN
ULERMENA: Txernobileko ezbeharra. Duela gutxi, apirilaren 26an,
istripu hau gertatu zeneko 28. urteurrena izan zela-eta, honi buruzko
entzungai bat jarri diet. Bi jarduera egin behar izan dituzte: alde batetik,
galderei erantzun; bestetetik, bost adierazpen egiazkoak diren ala ez adierazi.
Horretarako, hirutan entzun dugu. Hurrengoan laugarren aldiz entzun eta
zuzentzekotan geratu gara.
-
ETXERAKO
LANAK:
-
Baldintza
hipotetikoa lantzeko lehenengo itzulpenak eta hutsuneak
-
ELKAR
errepasatzeko 7. eta 8. ariketa osagarriak.
-
Landetxea
irekitzeko eskabide gutun formala
-
Akatsen txostena: Akatsetatik ere ikasi egiten delako…
izeneko txostena irakur dezatela arretaz, eurek akats horiek egin ez ditzaten. Maila honetako ikasleek egin ohi
dituzten hainbat akats dituzte txosten honetan, eurek egin edo errepika ez
ditzaten.
-
Ekar
ditzatela GPSari buruzko ulermen jarduera, Nork
esan du?, Mendian gora,
nominalizazioen ariketak, eta Euskal Herrian barrena prestatzen ari diren
txangoa.
Arratsaldeko taldea
-
Euskarazko
hainbat esapide edo esamolde. 165. orrialde osagarria zuzendu dugu, beharrezko
azalpenak emanez.
-
Seme-alaba maiteok: baldintza errealarekin osatu beharrezko
esaldiak zuzendu ditugu.
-
Seme-alaba maiteok: eurek joan den egunean
familiaka osatutako aholkuak garbira pasa eta txukundu ostean, kopiak banatu
dizkiet.
-
AHOZKO
ADIERAZPENA: BA…BA…BA…Aukera bat: Ikasle
bakoitzari galdera bana eman diot – baldintza erreala – eta, zutituta, euren
artean elkarri galderak egiten jardun dute. Erantzun ostean, galderak elkarri
trukatu dizkiote. Beste aukera bat: ikasleak binaka bildu dira eta hamalau
galdera egin dizkiote elkarri txandaka. Baldintza erreala ahoz landu ahal izan
dugu horrela. Oharrak:
-
EztulKA (nola) ari da; zotinKA ari
da; doministikuKA ari da; aharrausiKA ari da. Aditzak: eztul egin, zotin egin, doministiku egin eta aharrausi egin.
-
Alkandora tintaz zikintzen bazaizu, alkandorako orbana esnez igurtz
EZAZU = igurtzi BEHAR DUZU = igurtz DEZAKEZU.
-
Ulertzen ez baduzu, irakasleari berriro azaltzeko ESKAIOZU = ESKA
IEZAIOZU = ESKATU BEHAR DIOZU = ESKATU AHAL DIOZU = ESKA DIEZAIOKEZU.
-
ALEGIAZKO BALDINTZA EDO
HIPOTETIKOA: Azalpena eman diet, astiro, neure apunteak baliatuz eta arbelean
adibide egokiak ipiniz. Berariaz azpimarratu dut iraganeko adizkiak ongi
menperatzearen garrantzia baldintza hau egoki erabiltzeko, iraganeko
adizkietatik sortzen baita, amaierako -N kendu eta aurrean BA- jarrita.
-
ENTZUNAREN
ULERMENA: Txernobileko ezbeharra. Behin entzun dugu entzungaia, joan den eguneko erantzunak egiazta
ditzaten eta jarraian egingo dugun mintzaldirako aitzakia eman diezaien.
-
AHOZKO
ADIERAZPENA: Energia nuklearra. Binaka bilduta, gai honetaz jardun dute solasean, entzungaiaren atzeko
fitxa baliatuz. Energia nuklearraren onurak eta kalteak izan dituzte mintzagai.
-
ETXERAKO LANAK:
-
Akatsen
txostena irakurtzearen garrantzia gogorarazi diet.
-
Landetxea
zabaltzeko dirulaguntza eskatzeko eskabide gutun formala.
-
Baldintza
hipotetikoa lantzeko lehenengo itzulpen eta hutsuneak.
-
ELKAR
errepasatzeko ariketak (7. eta 8. ariketak).
-
Ekar
ditzatela GPSari buruzko ulermen jarduera, Nork
esan du?, Mendian gora,
nominalizazioen ariketak, eta Euskal Herrian barrena prestatzen ari diren
txangoa.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina