54. eskola, maiatzaren 21 eta 22koa
Goizeko taldean
-
Baldintza
hipotetikoa lantzeko ariketak zuzendu ditugu, hain zuzen ere, Gramatika eta ariketak I liburuko 71. orrialdeko
2. ariketa eta 73. orrialdeko 4. eta 5. ariketak, astiro, beharrezko azalpenak
emanez, arbel digitalean.
-
Zuzentzen ari ginela, 72. orrialdeko E puntua azaldu diet, alegia,
“behar izan”, “nahi izan”, “bizi izan”, “ahal izan”, “ezin izan”, “balio
izan”... aditz konposatuek hiru aukera dituztela baldintza hipotetikoa
osatzeko: bizi banintz = biziko banintz = bizi izango banintz..
-
AHOZKO JARDUERA.
Baldintza hipotetikoa: Euskara eta literatura liburuko
33. orrialdearen kopia bana eman diet. Hirugarren ariketa ahoz egin dugu,
pertsonak aldaraziz eta, beraz, alegiazko adizkiak aldaraziz, adizki
hipotetikoen erabileraren dinamikan treba daitezen. Lehenengo hirurak egin
ditugu.
- ENTZUNAREN
ULERMENA: Anisakis alergia. Azkenaldian, hedabideetan entzuten ari gara Euskal Herrian anisakis
kasuak zabaltzen ari direla. Horren harira, anisakis xomorroak eragiten duten
alergia izan dugu entzungai. Birritan entzun eta zuzendu egin dugu.
-
GPSa alboan, ibili munduan izeneko ulermen
jarduera zuzendu dugu: testua irakurri, sinonimoak eta ulermen itemak zuzendu
ditugu. Ulermen item horietan hainbat denborazko egitura agertu zaizkigunez
(-tzerakoan / -takoan arteko aldea, esaterako), aitzakia ezinhobea eskaini
didate denborazko perpausak azaltzeko.
-
Denborazko perpausen azalpena egin
diet, neure taula baliatuz.
-
AHOZKO
ADIERAZPENA: Energia nuklearra. Joan den egunean gutxiegi hitz egin genuenez, gaurkoan gai honetaz
hizketan jarraitu dugu beste 15-20 minutuz, binaka bilduta, entzungaiaren
atzeko fitxa baliatuz. Energia nuklearraren onurak eta kalteak izan dituzte
mintzagai.
-
ETXERAKO LANAK:
§
Denborazkoak lantzeko
berridazketak
§
Gramatika eta ariketak I liburuko 71 (1) eta 71-3 (3),
baldintza hipotetikoa lantzekoak.
Arratsaldeko taldean:
-
Baldintza
hipotetikoa lantzeko ariketak zuzendu ditugu, hain zuzen ere, Gramatika eta ariketak I liburuko 71. orrialdeko
2. ariketa eta 73. orrialdeko 4. eta 5. ariketak, astiro, beharrezko azalpenak
emanez, arbel digitalean.
-
Zuzentzen ari ginela, 72. orrialdeko E puntua azaldu diet, alegia,
“behar izan”, “nahi izan”, “bizi izan”, “ahal izan”, “ezin izan”, “balio
izan”... aditz konposatuek hiru aukera dituztela baldintza hipotetikoa
osatzeko: bizi banintz = biziko banintz = bizi izango banintz..
-
AHOZKO JARDUERA. Baldintza hipotetikoa: Euskara eta literatura
liburuko 33. orrialdearen kopia bana eman diet. Hirugarren ariketa ahoz
egin dugu, pertsonak aldaraziz eta, beraz, alegiazko adizkiak aldaraziz, adizki
hipotetikoen erabileraren dinamikan treba daitezen. Lehenengo hirurak egin
ditugu.
-
ENTZUNAREN
ULERMENA: Frantziako ongilea. Galderak irakurri ostean, lau bat aldiz entzun dugu albistea eta
ikasleek hainbat galderari erantzun behar izan diete. Jarraian, zuzendu egin
dugu, behar bezala argudiatuz.
-
GPSa alboan, ibili munduan izeneko ulermen
jarduera zuzendu dugu: testua irakurri, sinonimoak eta ulermen itemak zuzendu
ditugu. Ulermen item horietan hainbat denborazko egitura agertu zaizkigunez
(-tzerakoan / -takoan arteko aldea, esaterako), aitzakia ezinhobea eskaini
didate denborazko perpausak azaltzeko.
-
Denborazko perpausen azalpena egin
diet, neure taula baliatuz.
-
ETXERAKO LANAK:
§
Denborazkoak lantzeko
berridazketak
§
Gramatika eta ariketak I liburuko 71 (1) eta 71-3 (3),
baldintza hipotetikoa lantzekoak.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina