55. eskola, maiatzaren 26 eta 27koa
Goizeko taldean
-
Denborazkoak lantzeko
berridazketak zuzendu ditugu, astiro, beharrezko azalpenak emanez.
-
Ingurumena fitxako 8. ariketa
zuzentzen amaitu dugu.
o
EZ
DAGO sua pizTERIK = ezin da sua piztu =
ez / ezin daiteke sua piz(tu)
o
EZ
ZEGOEN sua pizTERIK = ezin zen sua piztu.
o
EZ
DAGO paperik lurrera botaTZERIK = ezin da = ezin daiteke paperik lurrera bota
o
EZ
DAGO gelan erreTZERIK / BADAGO kafea edaTEA.
o
Badago
hor aparkaTZERIK? Ez, ez dago hor aparkaTZERIK / Bai, badago hor aparkaTZEA.
o
-tzeaz
+ ARDURATU. Adibidez, gelako festarako, X arduratuko da edariak erosTEAZ; y
arduratuko da tortilla egiTEAZ; Z arduratuko da musika ekarTZEAZ…
o
AHAL
IZAN, EZIN IZAN, BEHAR IZAN eta NAHI IZAN aditzen funtzionamendua. Zer
daramaten, IZAN ala UKAN.
-
ENTZUNAREN ULERMENA:
Frantziako ongilea. Galderak irakurri ostean, lau bat aldiz entzun dugu albistea eta
ikasleek hainbat galderari erantzun behar izan diete. Jarraian, zuzendu egin
dugu, behar bezala argudiatuz.
-
AHOZKO
ADIERAZPENA. Elkarrizketa (25´) . Uda
honetan euskara non hobetu? Euskaltegian ala barnetegian? Ikasleak binaka jarri eta elkarrizketarako fitxa bana esku artean
dutelarik, honetaz jardun dute hizketan, adostasun batera heldu nahian. Ikasle
batek euskaltegira joatearen aldeko argudioak eman dizkio bere ikaskideari eta,
honek, berriz, barnetegi batera jotzearen abantailak azaldu dizkio.
-
Nork esan du? izeneko ariketa librea,
erlatibozko deklinatua lantzekoa, zuzentzen aritu gara arbel digitalean. Aukera
desberdinak bota dituztenez – ariketa librea da – denak apuntatu ditugu arbel
digitalean; ondoren, iazko ikasleen erantzunak irakurri ditugu ozenki.
Ohartarazi ditut “NORK esan du?” galderaren erantzuna den erlatibozkoak NORK
kasuan egon behar duela, singularrean nahiz pluralean. Luze jotzen duen arren, merezi
duen ariketa da. Ez dugu amaitu.
-
ETXERAKO LANAK:
o
Baldintza hipotetikoa lantzeko, Gramatika eta ariketak liburuko 74,5,6,7.
Orrialdeak (74 eta 76. orrialdeetan taulak dauzkate eta 75 eta 77.
orrialdeetan, berriz, ariketak (norberak zuzentzeko).
o
Ekar ditzatela merkealdiari
buruzko cloze-testa
o
Ekar dezatela sagardotegiei
buruzko ulermen jarduera
o
Ekar dezatela Jokalari bakartien kluba izeneko jarduera
o
Ekar ditzatela ELKAR errepasatzeko
ariketak.
Arratsaldeko taldean
-
Denborazkoak lantzeko berridazketak
zuzendu ditugu, astiro, beharrezko azalpenak emanez.
-
Beherapenei edo merkealdiari
buruzko cloze-testa zuzendu dugu, astiro, beharrezko azalpenak emanez. Zuzendu
ahala, hamaika ohar egin dizkiet ikasleei eta zuzenketa amaitu ostean,
inprimatu eta oharrok banatu dizkiet, eurek eduki ditzaten.
- ENTZUNAREN ULERMENA: Nolako oinetakoak. Beherapenetan jantziak ez ezik, oinetakoak
ere erosten ditugula eta, hauei buruzko entzungai bat jarri diet, ikasleek
hutsuneak bete ditzaten. Ikasleek hirutan entzun behar izan dute
entzungaia eta, jarraian, arbel digitalean zuzendu dugu, egiazta eta zuzen
ditzaten. Gaiarekin lotu dugu, merkealdian nolako oinetakoak erostea komeni den
adierazteko aproposa delakoan. Amaieran, berriz entzun dugu, erantzun zuzenak
aurrean dituztela hobeto uler dezaten eta erantzunak egiazta ditzaten.
- Baldintza hipotetikoa. Gramatika
eta ariketak I liburuko 71. orrialdeko
1. ariketa zuzendu dugu, beharrezko azalpenak emanez. 3. ariketa zuzentzen hasi
gara, baina gehienek egin gabe zutenez, erdi zuzendua geratu da eta
hurrengorako etxean amai dezatela esan diet.
- AHOZKO
ADIERAZPENA I: Afari nudistak New Yorken eta Azalean piercinak eta tatuajeak : Mintza fitxa bat banatu diet, hainbat galdera
hipotetiko dituena, gai horietaz solas daitezen eta, bide batez, ahoz alegiazko
baldintza praktika dezaten. Ikasleek fitxan dituzten alegiazko galderei
erantzungo diete: Ba al daramazu piercingik? Ba
al daukazu tatuajerik? Jarriko al ZENUKE piercingik? Egingo al ZENUKE
tatuajerik? Non? Zu joango al ZINATEKE horrelako afari nudista batera?
Zergatik? Honela, testua
probextuz, adizki hipotetikoak ahoz lantzeko aukera ematen du jarduera honek.
Ikasle gutxi badira, irakasleak zirika ditzake ikasleak eta mintza-saio hori
bideratu.
- AHOZKO ADIERAZPENA II. Realityak. Telebista
aldatzen ari da. Binaka egin dute, elkarrizketa moduan. Egoera hipotetikoak lantzeko
mintzagai aproposa da, ea reality horietakoren batean parte hartuko luketen,
zergatik...Ikasle gutxi izanez gero, denon artean mintza gintezke gaiaz.
- ETXERAKO LANAK:
o
Baldintza hipotetikoa lantzeko, Gramatika eta ariketak liburuko 74,5,6,7.
Orrialdeak (74 eta 76. orrialdeetan taulak dauzkate eta 75 eta 77.
orrialdeetan, berriz, ariketak (norberak zuzentzeko).
o
Ekar dezatela Mendian gora izeneko ulermen-jarduera
o
Ekar dezatela sagardotegiei
buruzko ulermen jarduera
o
Ekar dezatela Jokalari bakartien kluba izeneko jarduera
o
Ekar ditzatela ELKAR errepasatzeko
ariketak.
o
Ekar dezatela Nork esan du? Erlatiboa lantzeko jarduera.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina