14. eskola, azaroaren 12 eta 13koa
-
Mugagabea: Gramatika eta ariketak I liburuko 188-190. orrialdeetan zalantzarik
baduten galdetu ondoren, 191. orrialdeko ariketak zuzendu ditugu astiro,
beharrezko azalpenak emanez. Honako hau atera zaigu:
o
Ogitara
joan = ogi(aren) bila joan. Beste adibide batzuk: Bermeoko arrantzaleak antxoatara doaz, emakumea esnetara
doa, sasoi honetan asko joaten dira perretxikotara, gazte horiek
larunbat gauetan neskatara / mutiletara joaten dira. Garai
honetan ehiztariak Etxalarrera joaten dira usotara (=usoak ehizatzera).
- Begiratzeko Beharra izeneko cloze-testa zuzentzen
jarraitu dugu (26. itemetik aurrera). Astiro zuzendu dugu, beharrezko azalpenak emanez.
Luze jo duen arren, merezi izan du.
- Oharrak:
a. Ziurtatu
(PARTIZIPIOA) nahian = ziurtaTZEKO ASMOZ
= ziurtaTZEKO ASMOTAN, ziurtaTZERA. Adibidez: Euskara ikasi nahian etortzen
gara HEOera (=euskara ikastera etortzen gara; euskara ikasteko asmoz etortzen
gara; euskara ikasteko asmotan etortzen gara)
b. (Punta-)Puntakoa =
azkena = modernoena
c. BALIATU aditzaren erabilera bikoitza.
§ ZERTAZ +
baliatu = aprobetxatu: teknologiAZ
baliatzen = aprobetxatzen dira
§ Teknologia
(zer) erabiltzen dute = teknologia (zer) baliatzen dute.
d. MUGAGABEA +
BIHURTU: arriskutsu bihurtu
e. Baldintza eta ondorio hipotetikoa
UKAN: balu… luke
- Ohartarazi
ditut “Ikusteko beharra” testuan
beltxez dagoen hitzaz: GRABAGAILU eta –GAILU atzizkiak
eransten duen esanahiaz. Atzizki honek “tresna” adierazten du. Ikasleei adibide
gehiago galdetu dizkiet eta jarraian, Gramatika
eta ariketak I liburuko 94. orrialdeko atzizkiak – tresna adierazten
dutenak – (-GAILU,-GAI, -GARRI, -KI,
-KIN) azaldu dizkiet.
- AHOZKO ADIERAZPENA (35-40´) . Auzoa
berrantolatzen. Mintza-saio honetan, auzo bat berrantolatu behar dute, horretarako iritzia adierazteko esapideak eta kausazkoak baliatuz. Galdera
honako hau litzateke: nork norekin bizi
behar lukeela uste duzu? Zergatik? Ikasleei
auzo hori berrantolatzeko eskatzen die ahozko jarduera honek, auzokideen arteko harremanak, izaera eta
zaletasunak kontuan izanik. Ohartarazi esaldiak
osorik egin behar dituztela, aditz eta guzti eta aukera ona dutela, batetik,
iritzia adierazteko moduak lantzeko, bestetik, -ELA konpletiboa erabiltzeko
eta, azkenik, kausa adierazteko. Hiru eredu jarri dizkiet arbelean:
a.
Anek Jonekin bizi behar lukeela uste dut…-elako
b.
Anek eta Jonek elkarrekin bizi behar luketela uste dut… -elako
c.
Anek eta
Jonek bikote egokia osatzen dutela uste dut…-elako
·
Mikel no
pega con Maria > (eusk.) Mikel eta Maria ez dira elkarrentzako modukoak.
·
Bikotea
// bikotekidea
- Azken bost
minutuetan, euren lehenengo eskutitzak banatu dizkiet zuzenduta. Zuzenketa
irizpideen eta neure zuzentzeko jarraibidearen berri eman diet.
-
ETXERAKO
LANAK:
o
Kafea ala infusioa izeneko testua, Ikasbiletik
ateratakoa, ikasleek irakur dezaten eta, binaka hala adostuta, zati bana presta
dezaten ahoz elkarri kontatzeko.
o
Beste
lanbide bat dugu sorosleena. Horren harira, Zarauzko hondartzako sorosleei
buruzko jarduera egingo dute, mugagabea lantzeko egokia. 10. orrialdeko 5b eta
11. orrialdeko 6, 7 eta 8. ariketak egin behar dituzte.
o
Gramatika eta ariketak I liburuko 95. orrialdeko 3. ariketa egin
dezatela (tresna adierazten duten atzizkiak) eta eurek zuzendu.
o
Bigarren lagunarteko gutuna (GKE)
o
Zehar-estiloa errepasatzeko orriak
irakur ditzatela. Izen ere, gaurko solasaldian –ELA erabili behar izan dute
auzoa berrantolatzerakoan eta horrek aitzakia ezinhobea ematen digu
zehar-estiloa errepasatzeko.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina