17. eskola, azaroaren 24 eta
25ekoa
-
Zehar-estiloa.
Hirugarren orrialdea zuzendu dugu. Ohartarazi ditut “agindu” hitzak euskaraz dituen bi esanahiez: bata,
agindu bat ematea (gurasoek zintzo ibilTZEKO agindu didate – “Zintzo ibil
zaitez, Dabid!” – ); bestea,
“hitzeman” aditzaren parekoa (nik zintzo ibiliko naizELA agindu diet – “Bai,
zintzo ibiliko naiz, benetan” – ). Adibide gehiago: “Gaur etorriko gara”
> Gaur etorriko dirELA agindu (hitzeman) digute. “Etor zaitezte gaur” >
Gaur etorTZEKO agindu digute.
- Goizeko taldean, NOREN
vs. NONGO ariketa zuzendu dugu, astiro, beharrezko azalpenak emanez.
- Arratsaldekoekin, Zarauzko sorosleak
zuzentzen amaitu dugu eta, jarraian, 7. eta 8. ariketak
zuzendu ditugu.
o 7. ariketari dagokionez, arreta
berezia jarri behar izan dute galdegaian. Erantzunak galdetzailearen toki
berean joan behar duela azaldu diet behin eta berriro., aditzaren juxtu
aurrean, alegia.
o
8. ariketari dagokionez, honako
hau irakatsi diet:
ZEIN hondartzaTAN (mugagabea) egoten dira umeak? baina “NONGO hondartzaN (singularrean, NONGOk ez baitu mugagabea eskatzen) egoten dira umeak?” // ZEIN telefono zenbaki_ (mugagabea) apuntatu du agendan?” baina “NONGO telefono zenbakiA (singularra) apuntatu du agendan?”
Bestalde,
galdera mugagabea izan arren, erantzuna, zehatza edo konkretua, ezaguna denez,
singularrean agertuko da: ZEIN unibertsitateTAN (mugagabea)
ikasi zenuen? Deustuko unibertsitateAN (sing.)
ikasi nuen; ZEIN kaleTAN (mugagabea) bizi zara? Nafarroa
kaleAN (sing.) bizi naiz; ZEIN auzoTAN (mugagabea) gertatu da ezbeharra? Puiana auzoAN (sing.) gertatu da.
- NEURE BURUA: Gramatika eta ariketak liburuko 53. gaia (160. or.) laburbildu
ostean, 161. orrialdea zuzendu dugu (izenordain bihurkariak: neure burua…). Honetaz ohartarazi ditut:
o
ZERTAZ? = NORTAZ? BERE BURUAZ…
§ Barre egin
§ Beste egin = bere burua hil
§ Fidatu (NOREKIN fidatu ere ongi legoke)
-
IKUS-ENTZUNAREN
ULERMENA: “Kermanen tresnak”. Bihurkaria (neure
burua, zeure burua, bere burua…) aztergai dugunez, “Kermanen tresnak” izeneko bideo pasartea ikusi dugu bitan.
Aurretik, itemak irakurri ditugu (ulermen jarduera honetan, ikasleek esaldiaren
lehen zatia eta bigarrena uztartu behar dituzte, dauden bi distraktoreak
saihestuz). Bizpahiru minutu utzi euren erantzunak errepasatzeko eta zuzendu
egin dugu. Ongi etorri zaigu, besteak beste, ikasleak honako hauetaz ohartarazteko:
o
Neure burua bihurkariaren erabilera
o
“kargu hartu” eta “atentzioa eman”
o
–TZEN utzi // -TZEARI utzi
- AHOZKO
ADIERAZPENA (25´): Eguzkitan egoteari
eta Elikadurari buruzko bakarrizketak. Horretarako,
bakarrizketarako fitxak banatu dizkiet, ikasleak binaka jarrita. Fitxetako
adierazpenak irakurri eta beharrezko azalpenak eman ostean, ikasleek
mintzaldiari ekin diote, bakoitzak 10 minutuz. Hurrengo batean, fitxak trukatu
eta ariketa bera egitekotan geratu gara.
HIZTEGI LAGUNGARRIA:
o
Eguzkitako krema igurtzi
o
OsasunARI (azalari…) kalte egiten
dio
o
OsasunERAKO (azalerako…)
kaltegarria da.
o
Babes-maila: factor de protección
o
Babes-maila altuagoa / baxuagoa
o
Oreka: equilibrio
o
Dilistak = lentejak
o
Zuntza: fibra
o
Koipea = Gantza: grasa > gantz
saturatuak
o
Lekaleak: legumbres
o
Orbana = orina = orezta : lunar,
peca
o
Eguzkitakoa: sombrilla
o
Itzala: sombra
o
Itzalpean: a la sombra //
eguzkitan egotea
o
Hezetasuna: humedad
o
Minbizia: larruazal(eko)-minbizia,
bularretako minbizia, …
o
Otorduak:comidas (gosaria +
bazkaria + afaria).
-
ETXERAKO LANAK
o
Zehar-estiloa lantzeko laugarren
orrialdea
o
Arratsaldekoei,
NOREN vs. NONGO bereizteko orri osagarria.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina