53. eskola, maiatzaren
18 eta 19koa
- Erlatibozkoa : Esaldiak lotzeko ariketa zuzendu dugu.
Horietako esaldi batzuetan, erlatibozkoa NORI kasuan jarri behar izan dute, aditza nor-nori edo nor-nori-nork izanik,
nori bat eskatzen zuelako esaldi horretan. Lehen aldiz, NORI kasuan deklinatutako erlatibozkoak
agertu zaizkigu. Astiro zuzendu dugu, beharrezko azalpenak emanez eta ikasleei erlatibozkoaren erreferentea deklinatu egin
daitekeela ohartaraziz.. Honi ekin aurrtik, gogorarazi diet erlatibozkoa
deklinatu egin ahal dela: etorri den
mutila Mikel da; etorri den mutilak 20 urte ditu; etorri den mutilari rock musika gustatzen zaio; etorri
den mutilarekin afalduko dugu;
etorri den mutilarentzat da opari
hau; etorri den mutilarengan uste
osoa daukat...
-
Oharra: -ARAZI arazlearen
erabilera:
§ Arantza (nor) isildu da (berak
nahi duelako)
Irakasleak (nork) Arantza
(nor) isildu du > isilARAZI DU.
Marta (nor) zutik zegoen eta eseri
egin da (berak nahi zuelako)
Dabidek (nork) Marta (nor) eseri
du > eserrARAZI DU.
Zuk (nork) arazo bat (zer) jakin duzu
Nik (nork) zuri (nori) arazo bat (zer) jakinARAZI DIZUT
Martak (nork) idazlana (zer) egin du
Dabidek (nork) Martari (nori) idazlana (zer) eginARAZI DIO
-
Baldintza hipotetikoa
lantzeko ariketak zuzendu ditugu, hain zuzen ere, Gramatika eta ariketak I liburuko 71. orrialdeko
2. ariketa eta 73. orrialdeko 4. ariketa, astiro, beharrezko azalpenak emanez,
arbel digitalean.
-
Zuzentzen ari ginela, 72. orrialdeko E
puntua azaldu diet, alegia, “behar izan”, “nahi izan”, “bizi izan”, “ahal
izan”, “ezin izan”, “balio izan”... aditz konposatuek hiru aukera dituztela
baldintza hipotetikoa osatzeko: bizi_ banintz = biziko banintz = bizi izango
banintz.
- Gogorarazi
diet ingurumenari buruzko gai honi hasiera eman zion testua xendazaletasunari
buruzkoa zela eta bazela han esaldi bat, eurek beste sei modutara berridatzi
behar zutena. Zuzendu egin dugu.
Etxolen eta aterpeen ateak itxi behar dira
(NAHIZ)
etxolen NAHIZ aterpeen ateak itxi
behar dira (=etxola_ nahiz aterpeen ateak)
(ZEIN)
etxolen ZEIN aterpeen ateak itxi
behar dira (=etxola_ zein aterpeen ateak)
HALA etxolen, NOLA aterpeen ateak itxi behar dira.
BAI etxolen, BAI aterpeen ateak itxi behar dira.
Etxolen
ateak EZ EZIK, aterpeenak ERE itxi behar dira.
EZ BAKARRIK etxolen ateak,
aterpeenak ERE itxi behar dira.
Solen
liburuak EZ EZIK, Martarenak ERE politak dira.
-
Goizeko taldean: ENTZUMENA:
Txernobil ENTZUNAREN ULERMENA: Txernobileko
ezbeharra. Duela gutxi, apirilaren 26an, istripu hau gertatu zeneko 29. urteurrena
izan zela-eta, honi buruzko entzungai bat jarri diet. Aurretik itemak irakurri
ostean – batzuetan galderei erantzun behar izan diete; beste batzuetan egia ala
gezurra den adierazi – , lautan jarri diet entzungaia eta, jarraian zuzenketari
ekin diogu. Ez dugu zuzentzen amaitu.
- Arratsaldeko
taldean: AHOZKO ADIERAZPENA: Ingurumena II. saioa (30). Ikasleei fitxa bana eman diet, gai berari
buruzkoak, baina puntu desberdinak dituztenak. Binaka jarrita, gaurkoan bietako
batek lehenengo fitxako puntuak izan ditu hizpide 10 minutuz eta bere
bikotekideak, bere fitxakoak, beste 10 minutuz. Honela, bakarrizketan jardun
dute ingurumenaren gainean.
Lexiko lagungarria:
-
Zaborra banandu: separar
-
Zaborra sailkatu: clasificar
-
Edukiontzia: contenedor
-
Kiratsa= usain txarra.
-
Atez ateko sistema
-
Beira: vidrio
-
Ingurumena: medio ambiente
-
Kontzientziatu: concienciar
-
Zaborra kudeatu: gestionar la basura
-
Bilgarria: envoltorio
-
Ozono geruza: capa de ozono
-
Kutsadura: contaminación
-
Eraginkorra: efectivo
-
Baliabideak: recursos
-
Generar basura: zaborra sortu
-
Erraustegia: incineradora
-
Berotegi efektua: efecto invernadero
-
Berrerabili: reutilizar
-
Kutsagarria: contaminante
- ETXERAKO LANAK:
- Baldintza hipotetikoa lantzeko: Gramatika eta ariketak I liburuko 71.
orrialdeko 1. ariketa eta 71-3. orrialdeetako 3.a.
- Arratsaldekoei: Akatsetatik ere ikasi egiten delako izeneko
txostena, maila honetan ohikoak izaten diren 50 akats biltzen dituena. Ikasleek
irakur ditzatela akats horiei buruzko azalpenak eta adibideak eta eurengana
ditzatela.
-
Ekar ditzatela:
o
Adizki trinkoak lantzeko ariketak:
51. orrialde osagarria (“Etorri-joan-ibili”) eta 19. orrialde osagarria (“Ez
zekien josten”)
o
Mendian ez galtzeko ikastaroa
o
Nominalizazioak lantzeko azkeneko
ariketak (izan ere, 18.a gelan zuzenduko dugu).
o
GPSari buruzko ulermen jarduera
o
Extreme izeneko ulermen jarduera
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina