54. eskola, maiatzaren
18 eta 19koa
- Aditz trinkoak: 51. orrialde osagarria
zuzendu dugu, astiro, beharrezko azalpenak emanez. Oso garrantzitsua iruditu
zait trinkoen erabilera azpimarratzea, honako hiru ohar hauekin:
- Trinkoen erabilera, adizki
trinkoak dituzten aditzekin (etorri, ibili, egon, eduki, jakin, eraman…).
Gainerakoekin, ARI erabiltzen da puntukaritasuna adierazteko.
- Trinkoek hartzen duten BA-
indartzailea, predikatuan beste osagairik ez dagoenean, eta beraz, protagonista
aditza bera denean. Esaldi hasieran, beti BA-.
- Trinkoek momentu puntuala
adierazten dute, orainaldian nahiz lehenaldian. Ez ditzatela nahastu trinkoak (nator,
nentorren) bukatutako ekintza adierazten duten adizkiekin (etorri naiz, etorri
nintzen) edota ohiturazkoa (etortzen naiz, etortzen nintzen) adierazten
dutenekin.
- Mendian ez galtzeko ikastaroa entzungaiaren
atzeko aldea zuzendu dugu. Bertan, alde batetik, hainbat esaldi berridatzi
behar zituzten ikasleek nik emandako partikula erabiliz eta, bestetik,
hutsuneak osatu behar zituzten zehar-estiloa eta nominalizazioak erabiliz.
- Arratsaldeko taldean: Goizeko taldean: ENTZUNAREN
ULERMENA: Txernobileko ezbeharra. Duela gutxi, apirilaren 26an,
istripu hau gertatu zeneko 29. urteurrena izan zela-eta, honi buruzko
entzungai bat jarri diet. Aurretik itemak irakurri ostean – batzuetan galderei
erantzun behar izan diete; beste batzuetan egia ala gezurra den adierazi – ,
lautan jarri diet entzungaia eta, jarraian zuzendu egin dugu, erantzunak behar
bezala arrazoituz. Arratsaldeko taldean, joan den eguneko zuzenketari
heldu diogu eta zuzentzen amaitu dugu.
- Goizeko taldean: AHOZKO ADIERAZPENA: Ingurumena
II. saioa
(30). Ikasleei fitxa
bana eman diet, gai berari buruzkoak, baina puntu desberdinak dituztenak.
Binaka jarrita, gaurkoan bietako batek lehenengo fitxako puntuak izan ditu
hizpide 10 minutuz eta bere bikotekideak, bere fitxakoak, beste 10 minutuz.
Honela, bakarrizketan jardun dute ingurumenaren gainean.
Lexiko lagungarria:
-
Zaborra banandu: separar
-
Zaborra sailkatu: clasificar
-
Edukiontzia: contenedor
-
Kiratsa= usain txarra.
-
Atez ateko sistema
-
Beira: vidrio
-
Ingurumena: medio ambiente
-
Kontzientziatu: concienciar
-
Zaborra kudeatu: gestionar la basura
-
Bilgarria: envoltorio
-
Ozono geruza: capa de ozono
-
Kutsadura: contaminación
-
Eraginkorra: efectivo
-
Baliabideak: recursos
-
Generar basura: zaborra sortu
-
Erraustegia: incineradora
-
Berotegi efektua: efecto invernadero
-
Berrerabili: reutilizar
-
Kutsagarria: contaminante
-
Babestu: proteger
-
Urtaroak edo urte-sasoiak: estaciones
-
Lurrikara: terremoto
-
Areagotu = gehitu: incrementar
-
AHOZKO
ADIERAZPENA II: Zentral nuklearrak eztabaidagai. Txernobileko
istripuak girotuta, zentral nuklearrei buruz jardun dute eztabaidan: ea
beharrezkoak diren ala ez, aldekoen argudioak zeintzuk diren, aurkakoenak… Arratsaldekoekin,
hamar bat minutu baino ez ditugu izan horretarako, eta hain denbora
gutxi zenez, denon artean hitz egin dugu.
-
ETXERAKO LANAK:
-
Goizekoei:
Akatsetatik ere
ikasi egiten delako izeneko txostena, maila honetan
ohikoak izaten diren 50 akats biltzen dituena. Ikasleek irakur ditzatela akats
horiei buruzko azalpenak eta adibideak eta eurengana ditzatela.
-
Goizekoei: euskal esapide
batzuk lantzeko 164-165. orrialdeak.
-
Nahiz eta mendizaleek mendira
joaten direnean GPSa eraman, batzuetan galdu egiten dira. Horrelakoetan,
erreskate taldeak joaten dira galdutako mendizaleen bila euren zakurrekin.
Zakur horiei buzuko ulermen jarduera banatu diet: Zakurren zaunka salbatzaileak.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina