38. eskola, martxoaren 11 eta 12koa
-
Iraganeko
NOR-NORK adizkiak + bizidunen deklinabidea uztartzen dituen ariketa zuzendu dugu. Hutsuneetan,
adizkiak eta bizidunen deklinabide kasuak txertatu behar zituzten ikasleek.
Ariketa honek ate bat itxi digu, iraganeko NOR-NORK adizkiena, eta beste bat
ireki, bizidunen deklinabidearena.
-
Bizidunekin erabil daitezkeen
kasuak garbi uztearren, honako bereizketa hau egin diet. Arbel digitalean ipini
diet eta banan-banan azaldu dizkiet hiru puntuak. Azaldu ahala, kopiarazi egin
dizkiet.
a) NORENGAN / NORENEAN
Uste osoa dut nire amARENGAN (amarenean) / AmARENEAN (amaren
etxean) bazkaldu dut (amarengan).
b) NORENGANA / NORENERA (aldea ez da horrenbestekoa)
Haurra gurasoENGANA hurbildu da /
GurasoENERA (gurasoen etxera) noa lotara.
ArzakENERA goaz afaltzera.
c) NORENGANDIK / NORENETIK
Aitona hil zaigu baina ez dut ezer espero
aitonARENGANDIK oinordetzan / AitonARENETIK (aitonaren baserritik) nator
arrautzekin.
Gelako guztiok amARENGANDIK gatoz / AmarENETIK
nator (amaren etxetik), han bazkalduta.
-
Gramatika eta ariketak I liburuko 194 eta 196. orrialdeak azaldu
dizkiet (66. gaia), hau da, bizidunen deklinabideari dagokion gaia, D salbu.
-
NOR-NORI-NORK lehenaldian.
Azalpena egin diet. Horretarako, eskemak banatu dizkiet, bai orainaldikoa, bai iraganekoa.
Orainaldikoaren eta iraganekoaren arteko aldea ikusi dugu eta azaldu diet NORK
pertsona-markak aurrera igarotzen direla, aurrean doazela eta, beraz, errazagoa
gerta daitekeela iraganeko nor-nork
baino. Jarraian, liburuko 54. orrialdeko azken taulako adizkiak – eskema
horretako konbinazioak eginez ateratzen direnak – aztertu ditugu aditzon
osaeraz ohar daitezen.
-
ELKAR.
Etxean euren idazlanetatik ateratako hamar esaldi zuzendu behar zituzten.
Ariketa zuzendu dugu. Ongi.
-
Goizekoekin, ziberbikoteei
buruzko testua osatu dugu. Horretarako, testua banatu diet, baina hamar
hutsunerekin. Ikasleek hutsune horietan ELKAR sartu behar izan dute, kasu
egokian deklinatuta (elkar, elkarri, elkarrekin…). Egin ostean, zuzendu egin
dugu.
-
ENTZUNAREN ULERMENA: “Bestelako inauteriak”: igaro berri ditugun inauterien
aitzakian, bitan entzun dugu entzungaia eta ikasleek herri bakoitzeko
inauteriak inauteri horietako pertsonaia nagusi, ohitura, etab.ekin lotu behar
izan dituzte. Ondoren, goizeko taldean, zuzendu egin dugu. Ongi.
-
Arratsaldekoekin, AHOZKO ADIERAZPENA: Euskal Herriko
Inauteriak (25´) Inauteriez aritu
gara solasean. Aurrez esan bezala, ikasleak taldeka bildu dira eta Euskal Inauteria izeneko testua oinarritzat harturik, ikasle
bakoitzak prestatu duen zatia azaldu die taldekideei. Adibidez, ikasle batek
Gipuzkoan inauteriak nola ospatzen diren azaldu die taldekideei; beste
taldekide batek, berriz, Nafarroako hainbat herritako ohituren berri eman die;
hirugarren batek Markitos izan du mintzagai…Honela, herri desberdinetako
inaute-ohituren berri izan dute denek, elkarri emandako informazioari esker.
-
ETXERAKO
LANAK:
o
ELKAR.
Iazko ikasleen esaldiak zuzen ditzatela.
o
NOR-NORI-NORK iraganean: hutsuneak
osa ditzatela adizki egokiak erabiliz.
o Gramatika eta ariketak I liburuko 195 eta 197. orrialdeetako 1,2,3 eta 4. ariketak egin
ditzatela (gelan zuzenduko ditugu).
o
Arratsaldeko
taldean, erlatibozkoaren apunteak irakur ditzatela.
o
Goizekoek ekar dezatela xendazaletasunari buruzko ulermen-jarduera, zuzentzeko.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina