41.
eskola, martxoaren 20 eta 24koa
-
Bizidunen deklinabidea lantzeko
orrialde osagarriko lehenengo ariketa zuzendu dugu, hutsuneak deklinabide kasu
egokiak erabiliz osatzekoa.
-
Oharra:
-
Dabidek
etxerako lan asko bidaltzen ditu, baina ALFERRIK
DA kexaTZEA.
-
Maite, ALFERRIK DUZU kexaTZEA.
-
Zuek ALFERRIK DUZUE kexaTZEA.
-
Kolesterol
maila jaisteko, HOBE DA kirolen bat
egiTEA.
-
Aitor, kolesterol
maila jaisteko, HOBE DUZU kirolen
bat egiTEA.
-
Halaber, gogorarazi diet itzulpenen
erantzunak ere hor dituztela eurek egiteko (arratsaldekoie, goizekoei jada
bidaliak baitaude)
-
NOR-NORI-NORK Axio eta Matxiren
arteko elkarrizketa zuzendu dugu eta txostenean zalantzarik baduten galdetu
diet. Txostena, pixkanaka bada ere, egitearen garrantzia azpimarratu diet eta
zalantzak nonahi galde diezazkidaketela esan diet.
-
BATA BESTEA elkarkaria azaldu diet
eta ELKARrek dituen mugen berri eman diet.
-
Goizeko taldean, beste zaletasun bat:
bizikletaz ibiltzea dela eta, Bizikleta etorkizunerako garraiobidea ote?” izeneko
cloze-testa zuzentzen aritu gara. Luzea da eta zuzenketak oso luze jo du, baina
merezi du, itemen artean, gauza asko
agertzen baitira jada ikusiak, ikusten ari garenak edo gerora ikusiko
ditugunak: lexikoa, nominalizazioak, ere, erlatibozkoak, NORK kasua, NORI kasua
eskatzen duten hainbat aditz… Amaitzeke geratu zaigu.
-
Arratsaldeko
taldean, joan den astean, martxoak 8, Emakumearen
Nazioarteko Eguna zela eta, garaian garaiko gai honi heldu diogu gaurkoan,
emakumeen aurkako indarkeriari. Girotzeko, Emakumeentzako autobus zerbitzuak
jarri dituzte Mexiko hirian” izeneko
albiste bitxia banatu diet, denon artean irakur dezagun. Antza denez, Mexikon
emakumeentzako autobusak jarri dituzte, emakumeak bakarrik ibil daitezen eta,
honela, sexu erasorik jasan ez dezaten. Gaiak ondoren egin dugun mintzarako
aitzakia eman ostean, mintzari ekin diogu.
-
Arratsaldeko
taldean, AHOZKO ADIERAZPENA I: Emakumeak, gizonen pare…ala…gizonen menpe? Gaurkoan, genero
indarkeriari buruz (fitxako bosgarren puntua) jardun dute solasean. Horretarako,
berariaz prestatutako mintza-fitxa baliatu dute.
-
AHOZKO
ADIERAZPENA: « Denak saltsan sartuta » eta “Pilates, bururako eta gorputzerako
onuragarri (mesedegarri)” testuak
laburbildu dizkiote elkarri, binaka jarrita (joan den egunean adostu zuten
zeinek zein egingo zuen).
-
ERLATIBOZKO perpausen azalpen
teorikoa (aposizioa salbu).
-
ETXERAKO LANAK:
o
Arratsaldekoei,
bizidunen deklinabidea lantzeko itzulpen osagarriak
(erantzunak badituzte).
o
Goizekoei, sagardotegietara
joateko zaletasunari buruzko ulermen jarduera : Sagardotegien xarma, testutik ateratako esaldiak bertan txerta
ditzaten.
o
ELKAR eta BATA(K) BESTEA: Gramatika eta ariketak I liburuko 159. Orrialdeko ariketak (gelan
zuzentzeko).
o
Erlatibozkoak lantzeko lehenengo bi
ariketak: erlatibozkoak osatzekoa eta itzultzekoa.
o
Ekar ditzatela bizikletari buruzko
ulermen jarduerak, zuzentzen amaitzeko.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina