2024/10/16

B2.2 mailako 4. saioa, 2024ko urriaren 15ekoa

 

4.      saioa: 2024ko urriaren 15ekoa

-    Joan den ostegunean, urriak 10, Osasun Mentalaren Munduko Eguna zela-eta, horri buruzko jarduera bat eginarazi nien klasean: Buru gaixotasunak, gure garaiaren adierazgarri (IU) izeneko artikulua banatu nien eta bertatik ateratako zortzi esaldiak hutsune egokietan txertatu behar izan zituzten. Gaur zuzendu egin dugu, beharrezko azalpenak eman ahala. Halaber, gogorarazi diet nahi duenak eskuragarri duela nire blogean antsietateari buruzko jarduera, entzunaren ulermena lantzekoa.

Identifikazio pertsonala eta hizkuntzak: “euskara da euskaldun egiten gaituENA”

-        Gure gaiari heldu diogu:( hizkuntzak ikastea. Yolanda Olasagarreri egindako elkarrizketa-testutik (Ahozkotasuna lantzearen garrantzia) ateratako hamar esaldi berridatzi behar zituzten ikasleek, nik emandako lexiko nahiz gramatika egiturak erabiliz. Lehenengo zortziak zuzendu ditugu. Horietako bakoitza zuzendu ahala, beharrezko azalpenak eman dizkiet (azalpenok eurei banatu dizkiet. IKUS “eranskina”):

1.  Helburuzko perpausak egiteko: -T(z)E ALDERA, -T(z)EARREN eta subjuntiboa.

2.  Mugagabea + -TZAT + EDUKI / UKAN / HARTU / JO egitura, ustea adierazten duena.

3.   EGOKITU aditz trinkoaren erabilera, bai aditz gisa, bai testu antolatzaile gisa  (+ ZERI edo NORI).

4.   Gutxi gorabeherako kopurua adierazten duten partikulak: -EDO, -®EN BAT, INGURU eta GUTXI GORABEHERA.

5.      Lehentasuna + UKAN / EDUKI

= Lehentasunezkoa + IZAN  = Lehenetsi + UKAN.

6.      BAKARRIK = BAINO EZ = BAIZIK EZ = BESTERIK EZ (*)

7.   Ezezko baldintzak osatzeko, PARTIZIPIOA + EZEAN = PARTIZIPIOA + EZIK “komodina”.

8.      Baiezko baldintzak osatzeko, PARTIZIPIOA + -(e)Z GERO “komodina”.

- AHOZKO ADIERAZPENA: Ahozkotasunaren eta mintzapraktikaren garrantziaz jakitun, bi testu eman nizkien, bikoteka jarduteko, mintzarako presta zitzaten: Mintzalaguna: hogeita hamaika urte, euskaraz mintzatzen eta Mintzanet.net, euskara praktikatzeko beste aukera bat. Binaka jarrita, elkarri laburbildu diote prestatu duten testua. Aipamen berezia egin diet honako egitura aberats hauei :

·         munduaren luze-zabalean    (=mundu osoan)

·      euskaran jantzia   (gai batean “jantzia” izateak zera esan nahi du, gai horretan aditua dela, gai horretaz asko dakiela).

·         une oro          

-          Etxerako lanak:

1.     
Lehen eskola eguna izeneko ariketa, erlatibozkoak lantzekoa. Ikasleek gure HEOeko ikasgela batekoa litzatekeen irudi bat abiapuntutzat harturik, erlatibozko perpaus libreak egin behar dituzte, nahi adina, ahal duten irudimentsuen jokatuz.


Adib.: Betaurrekoak daramatzaN ikasleA (= daramatzaNA) horman idazten ari dEN ikasleAREKIN (= ari dENAREKIN) hizketan ari da.

2.  Hizkuntzak ikastea (IU) izeneko ulermen jarduera. Paragrafo bakoitzaren hasierako esaldia hautatu behar dute ikasleek, kontuan izanik lehenengo esaldi horrek eta jarraian datorrenak koherentzia edo ideien arteko lotura gorde behar duela.

3.      AUKERAKO JARDUERA: ENTZUNAREN ULERMENA: Antsietatea, ezinegona baino zerbait gehiago (x1). Aurretiaz itemak arretaz irakurri, nik jarritako oin-oharrei erreparatuta. Bitan entzun eta zuzendu.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina